יצרן ארונות קבורה אינדונזי הפך ברגע אחד למיליונר, אחרי שמטאור, בשווי מיליונים התרסק דרך גג ביתו. ג'ושוע האטגאלונג בן ה-33, בנה בחצר ביתו ארון קבורה, כחלק מעבודתו, כאשר לפתע נחת הסלע מהחלל דרך המרפסת שלו, בעיר קולאנג שבאינדונזיה. האבן, ששקלה בסך הכל 2.1 ק"ג, הותירה חור בגג הפח ושקעה פנימה אל תוך האדמה בעומק של כ-15 ס"מ. 

מטאור נחת מהחלל אל גג בית באינדונזיה (צילום: רשתות חברתיות)

מחיר של מטאורים עובד בדרך כלל על פי גרם, כאשר זני הסלע הזולים יותר שווים בין 0.5 ל-5 דולרים לגרם, ואילו המתכות הנדירות יכולות להימכר בסכום של עד אלף דולר לגרם. האטגאלונג, שהצליח לחפור את הסלע החוצה מין האדמה, העביר את המטאור לבחינה אצל המומחים, והופתע לגלות את שווי האבן שנחתה על ביתו משום מקום. 

על פי ההערכות, המטאור בן 4.5 מיליארד שנים והוא סווג כ- CM1 / 2 carbon chondrite, כלומר, מטאור פחמני נדיר ביותר ששווי מגיע לכ-857 דולר (2,850 שקלים) פר גרם. "הצליל של הנחיתה שלה היה כל כך חזק, שכל הבית רעד. אחרי שחיפשתי אחר מקור הרעש, ראיתי שגג הפח של המרפסת שלי נשבר. מיד הבנתי שמדובר במטאור שנפל מהשמיים, כי לא הגיוני שאבן כזו גדולה נזרקה מלמעלה בכוונה או שמישהו שהפיל אותה", סיפר האטגאלונג לערוץ התקשורת המקומי Compass.

המטאור ששווה 6.2 מיליון שקלים (צילום: רשתות חברתיות)
המטאור ששווה 6.2 מיליון שקלים (צילום: רשתות חברתיות)

תושבי העיירה קולאנג, בה התרחש המקרה, שמעו את הקול החזק, שנגרם כתוצאה מהנחיתה של המטאור והרעיד את בתיהם. עשרות אנשים הגיעו אל ביתו של האטגאלונג כדי לראות את האובייקט הנדיר שנחת מהשמיים. המטאור המדהים, הוערך לבסוף בשווי של כמיליוני שקלים, ששווים כמו 30 שנות עבודה רצופה. בן ה-33, שהוא גם אב לשלושה ילדים קטנים, סיפר לרשת התקשורת de San, כי הוא מתכוון להשקיע חלק מהכסף על מנת לבנות כנסייה לקהילה שלו ולשקם את חיי משפחתו. 

ג'ושוע האטגאלונג, האיש שהפך למיליונר בזכות מטאור (צילום: רשתות חברתיות)
ג'ושוע האטגאלונג, האיש שהפך למיליונר בזכות מטאור (צילום: רשתות חברתיות)

המטאור נרכש לבסוף על ידי מומחה אמריקאי בשם ג'ארד קולינס, ששמע על המטאור שנחת באינדונזיה, ולקח טיסה ישירה על מנת לרכוש אותו. "באמצע מגיפת הקורונה העולמית, החלטתי לקפוץ על המטוס ולקנות את המטאור. נשאתי כסף רב ככל שיכולתי ונסעתי לפגוש את ג'ושוע, שהתגלה כמנהל משא ומתן מסודר". לבסוף, המטאור הועבר למחקר במכון לחקר החלל בטקסס, ארה"ב. 

"זה היה סלע מטאור שצבע אפור ושחור כהה עם כתמים קטנים בהירים יותר", אמר ראש הסוכנות הלאומית לאווירונאוטיקה וחלל, תומאס ג'אמלודין. לדבריו, מטאור שנוחת באזור מגורים הינה תופעה נדירה, כיוון שכמות הסלעים מהיווצרות מערכת השמש גורמת לכך שלרוב המטאורים נופלים במקומות פתוחים, הרחק מיישובים, כמו אוקיינוסים, יערות או מדבריות.