בחדשות כאן 11 פורסם הערב (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במטרה לקבל את אישורו לבנייה נוספת בהתנחלויות. על פי הפרסום, רה"מ פועל לקדם בנייה בשכונת עטרות בירושלים, אשר תקועה מזה תקופה ארוכה. 

בנוסף, נטען כי רה"מ אמר בשיחות סגורות: "אבקש ממזכיר המדינה פומפאו לקדם אלפי דירות בישראל". עוד נטען כי גורמים בסביבתו של נתניהו אמרו: "יש צורך לקבוע עובדות בשטח טרם כניסת ביידן לבית הלבן".

רה"מ נתניהו בלייב בחשבון הפייסבוק שלו

בכך מצטרף הדבר לשורת פרסומים בתקופה האחרונה, לפיהם פועלים בישראל לנסות ולהשיג הישגים אחרונים ממשל טראמפ, בטרם יתחלף בחודש ינואר 2021. השבוע פורסם כי הנשיא טראמפ התייעץ בשבוע שעבר עם בכירי המערכת הביטחונית שלו בנוגע לאפשרות של תקיפה באיראן. 

בנוסף, דווח בשבוע האחרון כי הממשלה מתכננת לקדם בנייה של 1,257 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים, הנמצאת אף היא מעבר לקו הירוק, ומהווה אף היא סלע מחלוקת משמעותי לאורך שנים בין ממשלת ישראל וממשלת ארה"ב. אתמול נערך במקום סיור מטעם ארגוני שמאל ובהשתתפות בכירים באיחוד האירופי, שפוצץ על ידי גורמי ימין קיצוני.

היום נחת מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, בישראל. לאחר פגישה משולשת הערב עם ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ הבחרייני א-זיאני, צפוי מחר פומפאו לערוך ביקור ייחודי בשטחי יהודה ושומרון. בכך יהיה פומפאו לשר החוץ האמריקאי הראשון אי פעם שמבקר בהתנחלויות.