מנכ"ל משרד הבריאות, עמית אדרי, אמר הבוקר (חמישי) בראיון בכאן ב' כי יש צורך משמעותי להמשיך לפתוח את מערכת החינוך בישראל. כאשר נשאל על האפשרות שהרחבת פתיחת מערכת החינוך תביא לעלייה משמעותית בתחלואה בקורונה בישראל הבהיר: "התחלואה נמצאת בסביבה ונכנסת למערכת החינוך. יש הלימה בין רמת התחלואה הכללית לרמת התחלואה במערכת החינוך".

בהמשך התייחס אדרי לבעיות הרבות הנגרמות בשל המשך סגירת מערכת החינוך. בין השאר התייחס אדרי גם להשלכות הרגשיות וגם להשלכות הפדגוגיות של המצב ואמר: "התלמידים נמצאים כבר זמן רב מחוץ למערכת החינוך. אנחנו רואים פגיעה רגשית - בדידות, רגרסיה בהתנהגות, נשירה סמויה. הילדים צריכים לחזור למערכת החינוך. יש צרכים רגשיים ופדגוגיים". מעבר לפגיעות הרגשיות שציין, הבהיר אדרי כי על תלמידי הכיתות הגבוהות גם להיערך למבחני הבגרות.

איתי קרויטרו, יו"ר מועצת התלמידים הארצית, בוועדת הקורונה

יחד עם דבריו בנוגע לצורך המהותי לשוב ללימודים, הבהיר המנכ"ל אדרי כי מערכת החינוך פעלה בצורה טובה על מנת לאפשר לכמה שיותר תלמידים ללמוד מרחוק בצורה טובה. בין השאר ציין כי המשרד חילק מחשבים רבים לתלמידים מעוטי יכולת שאינם יכולים להרשות לעצמם מחשב בבית. 

עמית אדרי ציין את מערך החקירות האפידמיולוגיות שהוקם במערכת החינוך ואמר: "הקמנו מרכז שליטה מול משרד הבריאות ומאפשר מעקב טוב אחר מגעי החולים - חקירת מגעים במערכת החינוך מתבצעת ב-10.5 שעות בממוצע, זה זמן נהדר". לבסוף אמר כי הוא מעריך שתלמידי כיתות ה-ו וי"א-י"ב יחזרו בשבועיים הקרובים ללימודים.