אתמול נחשף בחדשות 13 על חשד לאירוע אלימות נוסף בגן ילדים במרכז. לטענת ההורים, בחודש האחרון ילדיהם התלוננו כי הגננת מכה אותם ואף נועלת אותם בחדרים בגן. בעקבות האירוע במסגרתו אחת האימהות התלוננה, אמא אחרת הטמינה מכשיר הקלטה בבגדי הילד שלה. ההקלטה תיעדה את האירועים והוגשה תלונה במשטרה. היום (חמישי) לקחו גורמי המשטרה את המצלמות. בעקבות התלונה נעשתה גם פנייה לגוף שאחראי על הגן והגננת הושעתה. האימהות טוענות שהגננת התנצלה בפניהן וביקשה שיתנו לה הזדמנות.

אחת האימהות בגן סיפרה למעריב: "בתקופה האחרונה הילד שלי חזר והתלונן על אגרסיביות מילולית מצד הגננת וסייעת בגן. בין היתר, דיבר על התבטאויות קשות. לא פיזי אלא מילולי. אמא אחרת כתבה בקבוצה שהבן שלה בכה כי הסייעת נעלה אותו בחדר חשוך. אחר כך התברר כי זה לא מקרה בודד".

מהנהלת גני הילדים נמסר בתגובה: "מדובר בגננת ותיקה שתמיד הייתה אהובה על הילדים עם מעל עשר שנות פעילות בגן, כשקודם לכן לא התקבלה תלונה עליה ולהיפך. חשוב לציין שאיננו מקילים ראש בנושא ואנו עורכים בירור מעמיק בשיתוף כל הורי הגן וכל הגורמים המקצועיים ואנו נפעל בהתאם כשטובת ילדי הגן לנגד עינינו תמיד". 

בתוך כך, מוקדם יותר היום דווח על אירוע אלימות נוסף בגן ילדים פרטי בשפלה. אתמול (רביעי) הגיעו הורים לילדים באחד הגנים הפרטיים בשפלה והתלוננו נגד עובדת בגן פרטי, החשודה בעבירות אלימות נגד הפעוטות בגן. ההורים הציגו תיעוד מצולם המחזק את החשד נגד אותה עובדת ובמשטרה מיהרו להוציא צו שתוקפו עד ליום  עד ליום שלישי הבא, וזאת במטרה למנוע שיבוש חקירה. 

בית משפט השלום בראשל"צ הוציא אתמול צו איסור פרסום לבקשת המשטרה על כל פרט מפרטי החקירה וזהות החשודים ששמם נקשר לחשד לאלימות בגן. החקירה נמצאת בשלביה הראשוניים.

האירוע בגן ששייך לזרם מעיין החינוך התורני, באזור המרכז. בין השאר מטופל האירוע ע"י מטה המאבק של הגנים, בסיוע מעיין החינוך התורני, שמכנסים את ההורים כדי לשמור על ביטחון הילדים. המשטרה אספה את מצלמות האבטחה הבוקר לאחר שהוגשה אתמול תלונה במשטרה. הסיפור מתמקד באירועים ובציוויים, בשלב הזה מתבססת החקירה על עדויות הילדים בלבד. לפי טענת הילדים, בחלק מהמקרים הם ננעלו בחדרים.