מני אסייג, כותב הסדרה 'שנות ה-80', התארח בתכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM ומתח ביקורת על הגזענות הרבה נגד מרוקאים בסאטירה הישראלית, לדבריו. בין השאר התייחס אסייג לתכנית 'זהו זה' ואמר שהם לא בעמדה להציג סאטירה על מרוקאים. בנוסף, סיפר על התהליך שעוברת קהילת עולי מרוקו בישראל בשנים האחרונות: "ההורים שלנו נתנו לנו הכל והיו עסוקים מדי להבין את גודל הקיפוח. היום אנחנו, דור שני ושלישי, מצליחים סוף סוף להבין". 

ינון: שלום מני אסייג, כותב פוסט בפייסבוק על התוכנית 'זהו זה!'.
"אני זוכר את רוח הדברים, כמובן הכי נוח בתוכניות הסאטירה הידועות ארץ נהדרת למשל תמיד להתייחס למרוקאי אבל בגדול גם מזרחי בד"כ זה מרוקאי תמיד הם הבהמתיים או הבהמתיות, טיפשים וטיפשות, קשיי ההבנה, תמיד הסאטירה הזאת משמאל לימין כשמדובר בנושא משרה מזרחי זה תמיד נוגע לטמבליות שלו. אנשים לא מבושלים מוחית עדיין".

שנות ה-80: שלום ודניאל אסייג על המבקרים, הגזענות והנוסטלגיה

ינון: גזעני.
"סופר גזעני אף אחד לא יכול להסתיר את זה, אנחנו הדור השני והשלישי לעולי מרוקו".

ינון: בוא נעצור רגע, נשמע קטע מהתוכנית.
"מה הסיכוי שזהבה גלאון שהוכיחה שהיא יודעת לטנף יופי גם בפוסטים בטוויטר שהיו עושים עליה מערכון דומה?"

בן: אני רוצה לשאול שאלה ולקטוע את הבכיינות לטעמי.
"ברור בכיינות".

בן: מותר לי להחזיק בדעתי, הייתי צופה אדוק בתוכנית שנות ה-80 היא גם הגחיכה מרוקאים.
"לדעתך".

בן: בוא נשמור על רוח טובה, אני לא יודע בן כמה אתה.
"סגרתי יובל לפני שבוע".

בן: אני זוכר את ניקוי ראש בגלגול הקודם עם טוביה צפיר - ליבת הקיום שלה הייתה חבטה בשלטון, מפא"י, הם פירקו את 'האבא של האבא' של מפא"י ויש להם חלק בהפלת השלטון ועכשיו השלטון זה הליכוד. גם אצלם וגם בארץ נהדרת עושים לא מעט צרות לגנץ. אני חושב שאתם בכייניים.
"אתה טועה, אתה אדם רהוט ופה אתה טועה בגדול. זה כמו ש-לבן אמריקני מ-KKK ימתח ביקורת על הבכיינות של העבדים השחורים. אנחנו ספגנו קיפוח לאורך שנים וההורים שלנו באמת אף פעם לא הטמיעו בנו את התחושות האלה כי היו עסוקים, אנחנו שהשכלנו ולמדנו ובגרנו והיו לנו את האפשרויות הבנו יותר ממה שהם הבינו עד כמה הקיפוח נטמע בדור השני והשלישי לצערי הרב. 'זהו זה' של פעם אני זוכר הייתה עם סוג של הגינות או שמישהו שמר שיהיה משהו ממלכתי, שידבר אל כולם. היום בתאגיד, כפי שהוזהרנו, נפרצו כל הסכרים ותוכנית כזאת, יש לנו מספיק סאטירה בארץ, אבל הרצון הזה האמביציה והמוטיבציה המטורפת שיש לכל האנשים האלה שעשו את המעבר מערוץ 2 הקודם לכאן להפוך אותו לשמאל אמיתי, להביא את השמאל גם לשם".

ינון: אתה אומר שצריך לעשות סוג של פוליטיקלי קורקט, אסור לצחוק על מרוקאית שצובעת את השיער לבלונד? אתה גם מסתלבט על השמאלנים.
"מה שאני הולך לעשות לשמאלנים כשהתוכנית תעלה עוד חודש בעזרת השם..."

בן: בעזרת השם לא עוזר; ינון: בן חושב שהקב"ה עובד אצלו; בן: התאגיד לא שמאלני לדעתי, אראל סג"ל, ליבסקינד; ינון: זרקו את אראל; בן: שנות ה-80 מגחיכה את המרוקאים הרבה יותר גרוע בצורה מתוחכמת מעצם הדמויות.
"כמובן שאתה מדבר בשם המרוקאים, חוץ מחריגים בודדים המרוקאים שלנו מאוד מאוד מרוצים ומבסוטים ושמחים שמישהו נתן ביטוי לפריפריה וכל המבטאים והסתלבט מדובר בקומדיה תקופתית מלפני 40 שנה אז המבטא היה מבטא והיו כמה אנשים מוזרים, ויש את המרוקאים האינטליגנטים ויש את כל העדות וכל המבטאים עם מסרים חברתיים שאפילו המבקר בידיעות כתב על המסרים החשובים שהסדרה הזאת מעבירה".

ינון: לגבי הצנזור של סאטירה?
"אני דיברתי על זה לא פעם שיש גבול לסאטירה, אני לא אפגע בשום דת וברגשות של אנשים דתיים ומאמינים, לא בסאטירה וכך אני מצפה מיהודים, על אחת כמה וכמה לא לפגוע ברגשות של יהודים מאמינים ובטח לא בבבא סאלי עליו השלום וזכותו תגן עלינו ועל בן כספית".

בן: תומך באלה שטבחו בשרלי הבדו? אל תברך אותי, אתה מדבר על פגיעה ברגשות ואני אומר שהמדרון הוא חלקלק כי השלב הבא-הבא זה לשחוט את הקריקטוריסט שצייר את מוחמד בצורה לא נאותה.
"אם אמרתי שאני נגד פגיעה ברגשות זה לא אומר שאני מצדיק את הרוצחים".

בן: כל סאטירה פוגעת ברגשות של מישהו.