בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (חמישי) להיעתר לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו''ל ידיעות אחרונות נוני מוזס ולהעביר להחלטת שופט אחר את הדיון שיתקיים בדבר גילוי ראיות חסויות בתיק 2000. 

העברת הדיון להרכב שופטים אחר מתבצעת על מנת לפעול לפי לשון החוק, שקובעת כי בקשה לגילוי ראויות חסויות "תידון לפני שופט אחד ובמידת האפשר היא תובא בפני שופט שאינו דן באישום". בחודש שעבר התנגדה פרקליטות מיסוי וכלכלה להעברת הדיון לשופט אחר בטענה כי "הראיות החסויות אינן כאלה שיש בהן כדי לסייע להכנת הנאשמים, ובוודאי אינן ראיות החיוניות להגנתם". 

הרכב השופטים בדיון הראשון במשפט נתניהו (צילום: עמית שאבי)
הרכב השופטים בדיון הראשון במשפט נתניהו (צילום: עמית שאבי)

"בענייננו, מלכתחילה, לא הייתה הצדקה להעברת הדיון למותב אחר, שכן התנגדות ההגנה לא להצעת המסמכים לפני בית המשפט, אלא לקיומו של דיון במעמד צד אחד לפני מותב זה", הסבירו השופטים מדוע התנגדו תחילה להעברת הדיון.

בהחלטתם קבעו השופטים כי כיום מצב הדברים שונה וכי "מתגובת המאשימה עולה כי בחומר החסוי קיים, במידה כזו או אחרת, חומר העשוי להפליל מי מהנאשמים מדברי בא כוחה של המאשימה בדיון עלה כי אפשר שיש ראיות העשויות 'להכתים' את הנאשם בנימין נתניהו".  

כזכור, המאשימה בתיק 2000 היא מדינת ישראל, נגד הנאשמים ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר נאשם במרמה והפרת אמונים, ונגד מו''ל ידיעות אחרונות נוני מוזס אשר מואשם בשוחד. 

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם)

"בנסיבות אלה, כדי למנוע אפשרות שההרכב הדן בתיק ייחשף למסמכים 'מפלילים' כנטען, כלפי מי מהנאשמים, אנו נעתרים לבקשה להעברת הדיון בעתירה למותב אחר", חתמו השופטים את ההחלטה.