כך נכשלה שיחה לבקשת שירות

שלום, אני מכשילן התקשרויות למרכזי שירות. באתי להציע לחברתכם לשכור את המומחיות שלי בהכשלת אפשרויות ההתקשרות אליכם. יש לי גם תוכנית מוגברת למי שמתקשר לבטל את ההתקשרות איתכם.

אפרט כאן מעט מהתוכניות שלי איך להימנע מהטרדות כאלה. דבר ראשון, כשמישהו מתקשר, אני יודע לשים הודעה: “המספר הוחלף, נא להתקשר למספר...", ולתת אותו. בעזרת פסיכולוגים ונוירולוגים למדנו אילו מספרים לא זוכרים, מתבלבלים כשרושמים אותם, או טועים כשמחייגים אותם. המספרים האלה נמצאים בתיקי החברה שלנו, “מכשילי התקשרויות בע"מ", ואותם אנחנו מוסרים למי ששוכר את שירותנו.

אחרי שלמרות הכל מתקשרים למספר החדש, המחלקה שלנו למלחמה מוזיקלית פיתחה מנגינה שמושמעת תוך כדי ההמתנה. המיוחד במוזיקה הזו הוא שהיא גורמת לגירוי חשמלי בעצביו של האדם, המעודד את המוח לייאוש מוקדם. אם הוא לא מתייאש, הלקוח מגיע אחרי דקות מוזיקה ארוכות להודעה שמסבירה שהוא חייב ללחוץ על השפה שבה הוא רוצה להמשיך את הטיפול. יש בעולם שפות רבות. רק בהודו יש 27 שפות עיקריות. החברה שלכם תטען שהיא דואגת לכל לקוחותיה כולל המיעוטים, מתוך מדיניות חברתית, ירוקה ולמען כדור הארץ וכוכבי לכת נוספים ביקום העשויים להיות מתאימים להתפתחות חיים. אנחנו יודעים שיש פגיעה בדימוי הציבורי שלכם, בטענה שאתם לא משרתים היטב את הציבור, ואנחנו יודעים להפוך לימון ללימונדה בעזרת מילים כמו רב־לשוניות ורב־תרבותיות.

אם תשכרו אותנו, נספק לכם קמפיין על מדיניות הסיכוי השווה המתקדמת חברתית של החברה שלכם. מעתה תודיעו שאתם מיישמים ערכי רב־לשוניות ורב־תרבותיות, ומעניקים אפשרות שווה למענה בכל השפות שבהן יכולים לדבר לקוחותיכם, בהם אולי גם עובדים זרים מהודו, נפאל, הפיליפינים, רומניה, מולדובה (שפה דומה לרומנית אבל זכאית להודעה משלה), רוסיה, אוקראינה, קלמיקיה (יש קלמיקים בישראל), המדינות הבלטיות (לכל אחת שפה משלה), טורקיה, מגוון דיאלקטים סיניים לציבור הרצפים, אנגלית וספרדית כמובן, צרפתית לעולים, וכמעט שכחנו ערבית והואשמנו בגזענות, ויש עוד.

מיותר להזכיר שעברית לא תהיה במקום הראשון ברשימה, וזאת כדי להפגין יחס שווה למי שאיננו הרוב. עברית תהיה במקום 15, על פי סדר האל"ף־בי"ת מבין השפות שבמשיבון. זה לא משנה, כי התכנות שלנו ממילא לא מאפשר ללקוחות ללחוץ את מספר השפה הרצוי להם לפני שהקריינים מסיימים להודיע בכל השפות את כל האפשרויות.

מי שיגיע לשלב הזה, ייתקל שוב במנגינה שלנו, שפה ושם אנחנו מפזרים בה ניתוקים על פי הגרלה. האדם יחייג שוב לעתים, יעבור את כל השלבים, לא ינותק, ואם זה בשעות העבודה בין 10:30 ל־15:30, יגיע אפילו לנציג שירות. כאן יש לנו עובדים מיומנים, בוגרי תואר שני בנפנוף פונים לקבלת שירות.

לא נחשוף את שאר הטכניקות, כגון זיהוי מראש של אלה שמתקשרים למכירות, כדי שיענו להם מיד, ואז הם יבקשו להעביר אותם. האלגוריתם שלנו למד לזהות לקוחות כאלה עוד בטרם סיימו לחייג. אנחנו מעבירים אותם לצ'אט. על צ'אט שמוביל ללופ אסביר בנפרד. לסיכום, חברות שהתקשרו עם “מכשילי התקשרויות בע"מ", הגדילו את ההכנסות שלהן. חותמים כאן.

ועוד משהו: אלכוהול הוא סם אונס. 
(ועכשיו הם רוצים להוסיף לחיזוק וליתר ביטחון גם את הקנאביס)

מול קברי חופש הדיבור

בלי הכנה מצאתי את עצמי מביט אל תוך האופל, אל לב חשכת הדיקטטורה, אל הבריונות ברשת. זו הייתה חוויה קשה. זה קרה כאשר הצצתי באינסטגרם והופיעה תמונה שהעלה הנשיא טראמפ כשהוא זקוף ומצדיע מול זר זיכרון בבית הקברות הצבאי האמריקאי. תמונה מעוררת כבוד לחיילים שמתו למען החירות, אבל אז אני רואה משהו כתוב מתחת לתמונה ולא מבין, וכשאני מבין אני מחוויר. לא האמנתי שיש אלימות מילולית גלויה כזו בעולם, ועכשיו, בגלל הטלפון היא מול עיניי, בתוך ביתי. הרגשה איומה.

מה שראיתי הוא מה שנוסף מתחת לתמונה הזו. הערה של מערכת עלומה אי־שם בגובהי האינסטגרם, שבה כתוב: “ג'ו ביידן הוא הנשיא הזוכה בבחירות לנשיאות של 2020 בארצות הברית (מקורות: רויטרס, NEP, EDISON ועוד)". בהיתי במסך הטלפון. מה זה? הרגשתי שנשמתי מיטנפת בשיתוף פעולה מגונה עם מעשה כיעור.

מה קשורה תמונה כה מכבדת, שאין בה מצד טראמפ שום התייחסות לבחירות, עם הערה כל כך מקטינה מצד הנהלת אינסטגרם במחשכיה?טראמפ עדיין נשיא. זו עובדה. הוא עושה את תפקידו, ומצדיע בשם כל האמריקאים לוותיקי המלחמות. מה אתם דוחפים את הרעל האינדוקטרינרי שלכם? ככה נראית דיקטטורה של המחשבה, וככה נראה סיום עידן חופש הדיבור. הבנתי שזה מה שאני רואה, ונחרדתי.
אפילו כאשר איוונקה טראמפ העלתה באינסטגרם שלה תמונה שבה היא נראית באירוע הזדהות עם מורשת הילידים האינדיאנים של אמריקה, ולא הוסיפה מילה על הבחירות, מופיעה הערה של הנהלת אינסטגרם שיושבת אי־שם ומחנכת: “ראו את התוצאות ומידע נוסף על בחירות 2020". מחריד.

זה נעשה נורא יותר כאשר ראיתי את הפייסבוק של טראמפ, שם נכתבה מתחת לכל רשומה של טראמפ הערה דומה: “הצפי הוא שג'ו ביידן ינצח בבחירות לנשיאות בארצות הברית", ואז קישור לסדרת חינוך שלמה. כאשר חשבתי שאין דרגה כוחנית נחותה יותר של שטיפת מוח, ראיתי ששינו את התואר של טראמפ מ"נשיא ארצות הברית", ל"מועמד פוליטי". קראתי באיזה מקום באינטרנט שזהו פייק ניוז, וכי לא פייסבוק שינו זאת. אבל אני לא בטוח שמי שטוען שזהו פייק ניוז איננו פייק ניוז בעצמו. אני נושם כאב בטן. הרגשתי מלוכלך, צופה בהשפלה של חופש הדיבור. בתוך הטלפון והמחשב שלי.

פינת השלולית

הצפרדע קרטע בשפיפות בחזרה לשלולית, קפץ פנימה וקבר את עצמו בבוץ. “אני לא מסוגל להבין אותה", הוא מלמל לעצמו, מרגיש לרגע קט חסר אונים כמו בימים שבהם הוא היה ראשן.

הוא לא ידע שבאותו זמן הנסיכה חשבה: “משותף לו ולי: שנינו לא מבינים אותי".

מבוסס על מה שכתבה נסיכה צעירה שביקשה ממני לא לחשוף את שמה. היא מנהלת קהילה באינסטגרם תחת שם העמוד psycho.women.