סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הערב (חמישי) כי "יש חשש שמדינת ישראל תגיע לסגר שלישי". קיש התראיין לתוכנית שש עם עודד בן עמי ב"קשת 12" וציין כי הוא מודאג מכך ש"עזבנו את המדיניות שלא פותחים לפני שרואים תחלואה יורדת".

"זו פעם ראשונה שאני אומר את זה, לא אמרתי את זה לפני כי התנהלנו בצורה מאוד מוסדרת. אני רואה תחלואה עולה, אני רואה קניונים שמחליטים על דעת עצמם לפתוח בלי שום הנחיות, זה אבסורד", אמר סגן השר והוסיף כי לאור הדברים, "הסגר השלישי כנראה יגיע".   

בהמשך השיחה הזים קיש את השמועות בנוגע ל"חוק חיסון חובה", ואמר כי "אין שום כוונה להעביר חוק שיחייב אנשים להתחסן. יש כוונה דווקא בנושא בדיקות לאנשים עם תפקידים כמו מורים להגיד שמי שלא ייבדק, לא יבוא ללמד. לחייב אנשים בחיסונים - אנחנו לא נעשה את זה, לא נראה תמונות של שוטרים שבאים וגוררים אנשים להתחסן".

המשטרה אוכפת את הסגר ופורסת מחסומים (צילום: מארק ישראל סלם)
המשטרה אוכפת את הסגר ופורסת מחסומים (צילום: מארק ישראל סלם)

מפלגת "ימינה" מסרה בתגובה לדבריו של סגן שר הבריאות, כי "כפי שהתרענו בזמן אמת - מי שחוגג סגר שני כ'הצלחה עולמית', יוביל את ישראל לסגר שלישי".

עוד נמסר, כי "ישראל משותקת. העיסוק האובססיבי בפוליטיקה וביחסי ציבור במקום בניהול רציני של הקורונה, הביא לאבטלה נוראה, לקריסת רבבות בעלי עסקים, ולמערכת חינוך שמותירה מיליון ילדים בבית כבר שמונה חודשים. אנו קוראים לממשלה להתעורר מיד".