משרד האוצר עבר בחודשים הקרובים כמה טלטלות עם עזיבתם של כמה בכירים במשרד. אחת הטלטלות הייתה עזיבתו של החשב הכללי באותר, רוני חזקיהו. מאז סיום תפקידו לא מונה לתפקיד אף אחד. הערב (חמישי) פנה היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לשר האוצר ישראל כ"ץ בבקשה דחופה לאייש את התפקיד. 

"מצב בו אין חשב כללי מכהן, ומשכך לא מופעלות כלל הסמכויות המסורות לו, פוגם באופן משמעותי באופן התנהלות התקציבית של הממשלה", כתב מנדלבליט במכתב לשר האוצר. לנוכל המצב המתואר, כפי שנמסר לך גם על ידי היועץ המשפטי למשרד האוצר, וכפי שאף הבהרתי לך בשיחתנו האחרונה, לא ניתן להותיר את תפקיד החשש הכללי לא מאויש. על כן, אבקשך למצער לפעול להטלת תפקיד החשב הכללי באופן דחוף על אחד מעובדי המשרד, וזאת עד למינוי קבוע, שאף אותו יש לאייש במהירות", הדגיש היועמ"ש. 

מכחול לבן נמסר בהמשך להודעה: "כחול לבן הודיעה וממשיכה לתמוך במינוי חשכ״ל שהוא קריטי להבטחת כלכלתם של אזרחי ישראל, העצמאים והמובטלים שפרנסתם נפגעה בעת הקשה הזו. ישנם מינויים נוספים קריטיים אשר כחול לבן תפעל לקדמם כבר בישיבת הממשלה הקרובה".

"היועמ"ש צודק, יש למנות מיד חשב כללי בשל חשיבות התפקיד בתקופה זו. אני פועל כדי לוודא שזה יקרה כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. יש מועמד שאושר פה אחד ע"י ועדת המינויים ואני מצפה מכל הגורמים לגלות אחריות ולאפשר את המינוי", השיב כ"ץ.

רוני חזקיהו, כאמור, הוא לא היחיד שעזב את משרד האוצר בחודשים האחרונים. מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר אייל, הודיעה בחודש אוקטובר על התפטרותה מתפקידה. בהודעה משותפת עם משרד האוצר, נטען כי ההחלטה התקבלה באופן משותף עם שר האוצר ישראל כ"ץ, בעקבות בקשתה האישית של המנכ"לית. לשר ולטרנר אייל דרך מקצועית משותפת ארוכה, והיא עבדה לצידו גם כמנכ"לית משרד התחבורה. 

עוד לפני טרנר התפטר ראש אגף התקציבים, שאול מרידור. לאחר פרישתו העניק ראיון לוחמני במיוחד בחדשות 12, בו שפך אור על הרקע להתפטרותו. "מסילבן שלום ועד כ"ץ לא היה דבר כזה עם אף אחד מהשרים שעבדנו איתם. אין קשב לחומר מקצועי. הוא מסתכל בטלפון, עובר לדבר אחר. שר אוצר זה לא שר תחבורה יותר גדול - זה השר שהוא שומר הסף האחרון כשר", אמר מרידור בראיון.