הליכוד וכחול לבן הגיעו הבוקר (שישי) להסכמה על פשרה בסוגיית המינויים, וסיכמו על מינוי יהלי רוטנברג כחשב כללי למשרד האוצר, בתמורה למינויו של מקורבו של בני גנץ, הוד בצר, כמנכ"ל משרד ראש הממשלה החלופי.

המינויים יאושרו בישיבת הממשלה הקרובה, ביום ראשון. עוד יאושרו מינויי סגן שר במשרד האוצר, יו"ר מועצת רשות שדות התעופה, שגריר ישראל באתיופיה, וכן החלטות נוספות.

סדר יום לישיבת ממשלה מס.30 מעודכן ליום 20.11.2020 by מעריב אונליין on Scribd

כזכור, אמש פנה היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לשר האוצר ישראל כ"ץ בבקשה דחופה לאייש את התפקיד. "מצב בו אין חשב כללי מכהן, ומשכך לא מופעלות כלל הסמכויות המסורות לו, פוגם באופן משמעותי באופן התנהלות התקציבית של הממשלה", כתב מנדלבליט במכתב לשר האוצר. לנוכל המצב המתואר, כפי שנמסר לך גם על ידי היועץ המשפטי למשרד האוצר, וכפי שאף הבהרתי לך בשיחתנו האחרונה, לא ניתן להותיר את תפקיד החשש הכללי לא מאויש. על כן, אבקשך למצער לפעול להטלת תפקיד החשב הכללי באופן דחוף על אחד מעובדי המשרד, וזאת עד למינוי קבוע, שאף אותו יש לאייש במהירות", הדגיש היועמ"ש. 

"היועמ"ש צודק, יש למנות מיד חשב כללי בשל חשיבות התפקיד בתקופה זו. אני פועל כדי לוודא שזה יקרה כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. יש מועמד שאושר פה אחד ע"י ועדת המינויים ואני מצפה מכל הגורמים לגלות אחריות ולאפשר את המינוי", השיב כ"ץ.