שרת התחבורה מירי רגב התראיינה היום (שבת) לערוץ 12 בתוכנית "פגוש את העיתונות" והתייחסה לביקורת שמתח עליה קודמה בתפקיד, ח"כ בצלאל סמוטריץ, שטען כי היא "מחריבה את משרד התחבורה". רגב טענה כי היא מקבלת החלטות לאחר שמיעת גורמי מקצוע וטענה שהמינויים במשרדה אינם פוליטיים. היא תקפה: "כשהימין והליכוד ממנים זה פוליטי וכשהשמאל ממנה זה מקצועי".

מירי רגב מתעמתת עם ברקוביץ' (צילום: צילום מסך קשת 12)

מה דעתך על דבריו של סמוטריץ', שאמר כי הוא מרגיש כמו הורה שמתעללים לו בילד כי את לא מקשיבה לאנשי מקצוע?
"אני לא נוהגת לרדת על שרים שהיו לפני בתפקיד, אבל אין ספק שמה שסמוטריץ' עושה עם בנט, הם קורצים שמאלה ומרכזה, ובנט מנסה להסתיר את זה שסמוטריץ' הוא גזען והומופוב. אז הוא משתמש בזה שהוא היה שר מעבר להיבטי תחבורה. הוא היה השר שקיבל הכי הרבה הערות בדוח ביקורת המדינה, עשה כל מה שאמרו לו הפקידים ולכן היה אנטי פריפריה, פגע ביו"ש, הוא עשה דברים לא טובים שלא מקדמים את התחבורה". 

אומרים שאת מקבלת החלטות פוליטיות ולא מקצועיות.
"אני מזמינה אותך לבוא למשרד התחבורה לשמוע גורמים רציניים ומקצועיים ובסוף אני מקבלת החלטות כדי לחבר את מדינת ישראל. כל עוד לא ניתן תקציבים לרכבת שתחבר בין קריית שמונה לאילת לא נשקיע במטרו שמחבר רק את גוש דן. ישראל צריכה לבטל את המונח ישראל השנייה, על ידי זה שנחבר את הפריפריה למרכז". 

יותר מעשר שנים אתם בשלטון, לא יכולתם לבטל את ישראל השנייה?
"עשינו בעשר שנים מה שלא עשו חמישים ושישים שנה במפא"י, חיברנו את ישראל מרכז לפריפריה וצריך לעשות עוד וזה מה שאני אעשה". 

מימינה נמסר בתגובה: "רגב הפכה את משרד התחבורה לתעשייה של מתן ג׳ובים למקורביה. במקום לדאוג לצמצום הפקקים מירי רגב מנצלת את המשרד ליחסי ציבור חלולים, ולסיפוק דרישות פוליטיות". ח"כ סמוטריץ צייץ: "לא חושב שיש מישהו שמתפלא ששיח ירוד כזה מגיע ממירי רגב. ועדיין אשמח לסייע לה להכיר את משרד התחבורה כדי שתזיק כמה שפחות לטובת אזרחי ישראל הנוסעים מדי יום בכבישי המדינה".

מירי רגב ובנימין נתניהו בנמל חיפה, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
מירי רגב ובנימין נתניהו בנמל חיפה, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

מאשימים אותך במינויים פוליטיים שאת עושה במשרד שלך, כמו דני בן לולו שנפסל, כולם מהליכוד, יגאל עמדי, מוטי זקן, רק ליכודניקים את יכולה למנות?
"מה את אומרת? מה הבעיה? המינויים האלו עניינים ומקצועיים, בן לולו ראוי לכל תפקיד ובמקרה לא התקבל, כך חשבתי ועדיין חושבת, החוק מאפשר לנו להביא לוועדת המינוייים שמות, כל האנשים שציינת הם אנשי מקצוע מעולים עם הבנה בחברות ובעבודה עם ועדי עובדים, אני לא רוצה לדון בעניין בן לולו את עושה פה דבר לא הגיוני, נכון הוא לא עבר את ועדת המינויים אבל אפשר להעביר אותו לתפקיד אחר, היה חסר לו ניהול תקציבי מסוים, עובדה שהצלחתי להעביר את ג'רי גרשון לאישור הממשלה, הבאתי אנשים מצוינים בכל התפקידים שהייתי בהם. כשהימין והליכוד ממנה זה פוליטי וכשהשמאל ממנה זה מקצועי. תפקידי למנות אנשים רציניים מקצועיים ובעלי יכולות וכל מי שאני מביאה הם כאלו ואנו לא צריכים להתנצל על זיקה פוליטית כזו או אחרת".

בהמשך התייחסה רגב לסוגיית הבחירות ואמרה: "אנחנו לא רוצים בחירות, ראש הממשלה אמר זאת כמה פעמים, יש לנו אתגר ברור להוריד את התחלואה, להביא חיסונים כמה שיותר מהר. לפני שבועיים היתה מקהלת הכל סבבה בתקשורת על כך שהלכנו עם מודרנה ובסוף הוא הביא גם את פיזיר וגם את מודרנה.לא יהיה אזרח במדינה שלא יקבל את החיסון, נתניהו מנהל את העניין בצורה הטובה והראויה ביותר. לא צריך ללכת לבחירות, אם היינו עושים את התקציב כמו שרוצה גנץ ויועציו איך היינו משלמים על חיסונים לקורונה? היה צריך לעשות בדיוק מה שעושים עכשיו - לסיים עם תקציב 2020 ולעבור לתקציב 2021". 

רגב אף הכחישה את שיתוף פעולה עם רע"מ, בעקבות הפרסומים על הסיכומים בין ח"כ מנסור עבאס לבין נתניהו סביב החוק הצרפתי. "השת"פ האמיתי פה זה בין המשותפת ללפיד, הם הצביעו בעדו לראשות ממשלה", אמרה. "תגידי לי איזה עסקאות עם מנסור במקום לבלבל, מה זה קשור אלינו, מה את אומרת. עשר שנים ואני רק אני במשרד התרבות והספורט שמתי תקציבים שמעולם לא שמו במגזר ולא בשביל שיצביעו, וגם לא נתניהו הוא משקיע במגזר שם תקציבים שאף ממשלה לא שמה - כדי שאזרחי ישראל כולל ערביי ישראל יקבלו מה שמגיע להם, לא כדי שיצביעו לו".