שר החוץ הסעודי פייסל בן פרחאן אמר הערב בראיון כי סעודיה תומכת זמן רב בנורמליזציה עם מדינת ישראל. אך לדבריו, לפני הכל צריך לפתור את הסוגייה הפלסטינית. "הסכם שלום מלא וקבוע שיביא להקמת מדינה פלסטינית בצורה מכובדת חייב להיות עדיפות ראשונה", אמר שר החוץ. 

כזכור, בחודש שעבר טען בן פרחאן כי הסכם שלום בין הישראלים לפלסטינים הוא "הדבר היחיד שיכול להוביל לשלום יציב במזרח התיכון". את הדברים הוא אמר בראיון שערך עם הוועידה הדיגיטלית בארצות הברית.

בנימין נתניהו על הודעת סעודיה בדבר הטיסות

בחודש ספטמבר האחרון דווח ברשת "אל ג'זירה" על קיומם של קולות בולטים בממלכה שמרככים את עמדתם לגבי ישראל ורומזים על האפשרות להגיע להסכם בדומה להסכמי הנורמליזציה שהושגו מול איחוד האמירויות ובחריין.

צעד נוסף שרמז על כך שהסעודים פתוחים להסכם נורמליזציה עם ישראל, הגיע בספטמבר כאשר סעודיה הודיעה כי היא תאשר לכלל הטיסות מאיחוד האמירויות ואליה לעבור מעל שטחה. בין הטיסות הללו, גם הטיסות שיצאו אל מדינת ישראל וממנה.

בנוסף, בן פרחאן טען כי הוא בטוח שהממשל החדש בארצות הברית, בהובלתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, יביא איתו מדיניות שתעזור לייצב את האזור ושהוא מצפה לשיתוף פעולה פורה עם הנשיא החדש.