הליכוד וכחול לבן הגיעו בבוקר יום שישי לפשרה בסוגיית המינויים, וסיכמו על מינויו של יהלי רוטנברג לחשב הכללי במשרד האוצר, בתמורה למינוי מקורבו של בני גנץ, הוד בצר, למנכ”ל משרד ראש הממשלה החליפי.

המינויים יאושרו היום בישיבת הממשלה, יחד עם אישור מינויי סגן שר במשרד האוצר, יו”ר מועצת רשות שדות התעופה, שגריר ישראל באתיופיה ועוד. הפשרה הגיעה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פנה לשר האוצר ישראל כ”ץ בבקשה דחופה לאייש את התפקיד.

“מצב שבו אין חשב כללי מכהן, ומשכך לא מופעלות כלל הסמכויות המסורות לו, פוגם באופן משמעותי באופן ההתנהלות התקציבית של הממשלה. על כן, אבקשך למצער לפעול להטלת תפקיד החשב הכללי באופן דחוף על אחד מעובדי המשרד, וזאת עד למינוי קבוע, שאף אותו יש לאייש במהירות”, כתב היועמ”ש מנדלבליט לשר האוצר, שמיהר להשיב: “יש מועמד שאושר פה אחד על ידי ועדת המינויים, ואני מצפה מכל הגורמים לגלות אחריות ולאפשר את המינוי”.

הסקר הדרמטי שפורסם ביום שישי ב”מעריב”, שממנו עלה כי הפער בין הליכוד וימינה הוא 3 מנדטים בלבד - הפער הקטן ביותר שנרשם בסקרים עד כה - עורר תגובות סוערות במערכת הפוליטית. “הציבור מאס בפוליטיקה הקטנה של שרי הממשלה, ומחפש מנהיגות עניינית ומאחדת שדואגת לפרנסת אזרחי ישראל”, אמרו גורמים בימינה בהתייחסות לתוצאות הסקר.

מנגד, השיבו גורמים בליכוד: “ימינה היא בועה שעלולה להתפוצץ לאזרחי ישראל בפרצוף. מדובר במפלגת בלון שאין הצדקה לגודלה בהתאם לסקרים. אין ספק שרבים רבים ישובו הביתה לליכוד ברגע שתהיה פה מערכת בחירות”.

בתוך כך עבר ראש הממשלה בנימין נתניהו בבוקר יום שישי בהצלחה בדיקה שגרתית במערכת העיכול בבית החולים שערי צדק בירושלים. בבדיקה נמצאו שני פוליפים קטנים במעי הגס, שהוסרו בשלמותם. את מקומו במהלך הבדיקה מילא ראש הממשלה החליפי בני גנץ.