לאחר האיום של קבוצות הקניונים מלירסון ועזריאלי לפתוח את העסקים בניגוד להנחיות, נפתחו ביום שישי האחרון שישה קניונים ברחבי הארץ.
הקניונים נפתחו על רקע התנגדות בעלי הקניונים לפיילוט שהוצע בקבינט הקורונה. במשרד הבריאות דורשים כי במסגרת הפיילוט כל אדם שייכנס לקניון ולחנות יחויב לסרוק קוד שישמור את פרטיו כדי שניתן יהיה לדעת איפה הוא ביקר. הנהלות הקניונים מתנגדות וחוששות שזה ירתיע לקוחות מהגעה לקניונים.

ראש הממשלה בפנייה אישית לסוחרים



הקניונים סגורים זה כחודשיים, מתחילת הסגר השני. חנויות הרחוב נפתחו לפני שבועיים ומרכזי הקניות נפתחו במהלך השבוע שעבר.
בקניונים שנפתחו, בהם קניון איילון ברמת גן, הקריון בקריות, הגרנד קניון בבאר שבע והקניון הגדול בפתח תקווה, נרשמה תנועה ערה של לקוחות.

"ציפיתי שכבר ייפתחו. חודשיים לא קניתי ביגוד והחורף כבר הגיע", סיפרה תושבת רמת גן, כבת 40, שהמתינה בתור מחוץ לחנות ביגוד בקניון איילון.  משה רוזנבלום, מנכ"ל קניוני מליסרון של קבוצת עופר, שנכח בקניון פתח תקווה, אמר: "אנחנו מקפידים על היגיינה וניקיון. פעלנו על פי מתווה שאושר על ידי המל"ל ומשרד הבריאות. בעלי רשתות קורסים. שישה חודשים אני מוותר על שכירות. הנזק שנגרם לנו הוא 100 מיליון שקל בחודש".

המשטרה מבחינתה נערכה מבעוד מועד והגיעה כבר בשעות הבוקר אל הקניונים. השוטרים ערכו פעילות הסברה בין העסקים הלא חיוניים שקיבלו החלטה לפתוח שעריהם ואחרי סיבוב התרשמות החלו לרשום אזהרות ולבקש מהסוחרים לסגור את בית העסק. בחלוף כשעה וחצי שבו השוטרים לסיבוב נוסף, הפעם נרשמו קנסות למי שהשאיר את החנות פתוחה בניגוד להנחיות.

"זה בלתי אפשרי לבצע אכיפה בררנית. למה מותר לרשת גדולה שאינה חיונית לפתוח ולמכור חומרי ניקוי לצד צעצועים ובגדים וחנות בגדים בקניון אסור לפתוח? חודשיים וחצי אני בבית בלי אגורה שחוקה של פרנסה", אמר בזעם בעל חנות בקניון בפתח תקווה שספג קנס.

לעומת פתיחת החנויות בקניונים, בשוק הכרמל בתל אביב הרוחות היו סוערות. עשרות בעלי דוכנים ועסקים בשוק הפגינו ביום שישי וחסמו את הכניסה. הם דרשו לאפשר את פתיחת השוק בדומה לחנויות הרחוב ומתחמי הקניות הפתוחים, שנפתחו השבוע. הם נשאו שלטים שעליהם נכתב: "תנו להתפרנס בכבוד", "די לאפליה כלכלית" ועוד. "למרות ההפגנה והצבת המחסום, הלקוחות הגיעו. חלק גם ביצעו הזמנות טלפוניות. התקופה הזו קשה יותר לכולם ויש הרבה פחות אנשים בשוק", סיפר בעל מעדניה ותיקה בשוק.

בינתיים, נמשכת מחאתם של ראשי רשויות ובעלי בתי מלון ומקומות נופש בגליל וברמת הגולן, הדורשים לפתוח גם בצפון את ענף המלונאות. מוטי חטיאל, ראש המועצה מקומית ראש פינה, אמר: "הגליל כולו ירוק ומהווה צימר אחד גדול. יש לנו כאן מרחבים וטבע מופלא. בגליל ובגולן בתי מלון נראים כמו צימרים, בעלי קומה או שתיים".