משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 415 חולי קורונה מאומתים אובחנו אמש, מתוך 15,343 בדיקות. אחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-2.8% לעומת 1.8% ביממה קודם לכן, אך מתוך כמות קטנה הרבה יותר של בדיקות.

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

מספר החולים הפעילים בישראל עומד כעת על 8,479, מתוכם 313 במצב קשה ובהם 131 מונשמים. מניין הנפטרים עלה אמש ל-2,757. מאז חצות אובחנו 57 חולים נוספים.

בדו"ח אמן שפורסם היום נכתב כי "לראשונה מזה כחודש וחצי, מזוהה בשבוע האחרון גם עלייה במספר המאושפזים החדשים והחולים החדשים במצב קשה. המשך ההקלות ללא הקפדה יתרה שתלווה אותן (מסיכות, ריחוק חברתי, אכיפה וכו') צפוי להאיץ את רמת התחלואה".

פרופ' ערן סגל עדכן כי מעל מחצית מהמאומתים בישראל - 51% - הינם מהמגזר הערבי. במגזר הכללי חלה ירידה של שלושה אחוזים במספר המאומתים, על אף עלייה במספר הבדיקות. רק שמונה אחוזים מהמאומתים בישראל הינם מהמגזר החרדי.

כזכור, אמש פורסם כי לפי נתוני המל"ל, 46.7% מהנדבקים החדשים בישראל בשבוע האחרון הם מהחברה הערבית. 25 היישובים עם שיעור החולים הפעילים הגבוה ביותר הם יישובים ערביים.

כדי להתמודד עם מוקדי ההתפרצות של נגיף הקורונה במגזר הערבי אישרה ועדת השרים לאזור מוגבל בסוף השבוע האחרון את המלצת משרד הבריאות להטיל סגר על נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל וכן על עוספיה  עד ל־26 בנובמבר. הוחלט להאריך את הסגר הקיים על קלנסווה ובוקעאתא עד ל־27 בנובמבר בשל היקף התחלואה הרחב בארבעת היישובים הללו.