אפליקציה חדשה וחלוצה בתחומה בשם MeowTalk יכולה כעת לסייע לבעלי חתולים רבים להבין סוף־סוף מה החתול שלהם מנסה לומר להם, וזאת על ידי תרגום צלילי ה”מיאו” לשפה האנגלית.

בעלי החתולים שמורידים את האפליקציה יכולים להקליט את קולות החתול שלהם, ואז לקבל תרגום מיידי של הצליל לאנגלית באמצעות טכנולוגיה של בינה מלאכותית (Artificial intelligence) ולמידת מכונה (Machine Learning). מלבד תשעת הביטויים המוגדרים מראש של האפליקציה, שמתייחסים לצרכים ולרצונות הבסיסיים של החתול, כמו “תאכיל אותי”, “אני כועס” ו”עזוב אותי בשקט” - המשתמשים יכולים להוסיף גם ביטויים משלהם התואמים לחתול שלהם.

לאחר מכן יכולים הבעלים לכוונן את האפליקציה באמצעות התאמה אישית של קולות החתול שלהם, לפי התנהגותו הספציפית, כמו “זה הכיסא שלי”. שכן כפי שכתבו המפתחים בהצהרה באתר הרשמי של החברה המפתחת Akvelon - “לכל חתול יש את אוצר המילים הייחודי לו שבאמצעותו הוא מתקשר עם בעליו”. כלומר, כל פרופיל של חתול שונה מהאחר ומכיל מסד נתונים ספציפי.

האפליקציה, אשר זמינה כעת להורדה בטלפונים של אפל ואנדרואיד, נמצאת עדיין בשלבי פיתוח ומתעדכנת כל הזמן, כאשר המפתחים מדגישים כי ככל שהבעלים ישתמשו יותר באפליקציה - כך היא תוכל להיות יותר מדויקת.

“אם ידוע לך שהתרגום שגוי - פשוט תוכל לתקן אותו דרך האפליקציה ולבחור בתרגום הנכון”, הוסיפו בניסיון להתגבר על אתגרי הדיוק.