הממשלה אישרה בישיבתה הבוקר (ראשון) את מינויו של רו״ח יהלי רוטנברג לחשב הכללי במשרד האוצר - המינוי שהחל את הסערה הפוליטית לאור ההסכם בין הליכוד וכחול לבן. רוטנברג, אשר לו הכרות מעמיקה עם משרד האוצר והחשב הכללי, כיהן בשורה של תפקידים בכירים באגף במשך כ- 13 שנה לרבות ראש חטיבת המימון והאשראי, החשבונאי הראשי, חשב בכיר מטה חשכ״ל, סגן חשב משרד החינוך ועוד. 

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה

במסגרת תפקידיו לאורך השנים היה אחראי על תחומים מקצועיים רחבים וביניהם תחומי המקרו ומימון החוב הממשלתי, כלי ערבויות המדינה, אשראי לעסקים, הלוואות המדינה, ניהול הנזילות הממשלתית, הכנסות וגביה, ועוד. בשלוש השנים האחרונות כיהן כסמנכ"ל הכספים ומנהל הכספים הראשי של קבוצת בזק. רוטנברג צפוי להיכנס לתפקידו בימים הקרובים, עם סיום תקופת העסקתו בבזק. כמו כן, אושר מינויו של אללי אדמסו לשגריר ישראל לאתיופיה ושגריר לא תושב של ישראל לבונרודי ולצ'אד. מדובר במינוי מטעם כחול לבן.

בני גנץ התייחס בפתח הישיבה לעסקת המינויים: "אנחנו מחדשים את המינויים, לפחות את חלקם, כבר עכשיו. אני חושב שאנחנו צריכים לקדם את כל המינויים במשרדים השונים. מדינת ישראל צריכה חשכ"ל, ומשטרת ישראל צריכה מפכ"ל. אנחנו חייבים להמשיך לקדם את כל המינויים, אני מאוד מקווה שלא תהיה התערבות של גורמים חיצוניים שתכפה עלינו את המינויים. עכשיו כשמינינו חשכ"ל, צריך לקדם את כל התקציבים שהבטחנו לציבור".

שר התקשורת, יועז הנדל, החרים את ישיבת הממשלה, זאת כמחאה על הסיכום בין כחול לבן והליכוד למינוי חשב כללי במשרד האוצר תמורת מנכ"ל משרד ראש הממשלה החלופי.

הנדל התייחס לנושא בקבוצות של שרי כחול לבן, והסביר כי לא יגיע לישיבה משום ש"אין בסדר היום דבר שיקדם את האינטרסים של מדינת ישראל", ותקף על כך שנושא המינויים הוא הדבר שעומד במרכז הישיבה.

יו"ר סיעת דרך ארץ המשיך וציין כי "חוק הסיבים המהירים, שהוא מקדם זה תקופה ומבקש פעם אחר פעם להעלות לאישור הממשלה, שוב לא מופיע בסדר יום".

עם זאת, בסביבת גנץ משדרים עסקים כרגיל: "אין רתיחה, הכל בסדר. יש עוד עשרות מינויים שצריך להעביר. מנכ"ל משרד המשפטים יבוא מבג"ץ תוך זמן קצר".

גורמים ביש עתיד מסרו למעריב על רקע המשבר בכחול לבן: "אם עוד אכפת להם מהמדינה הזו, גנץ ואשכנזי צריכים לפרק את הממשלה ולהכנס מתחת ללפיד. כל מה שצריך ניסנקורן זה ארבעה ח״כים, והוא יכול להקים סיעה עצמאית או לבוא ליש עתיד-תלם. הוא גם יודע את זה".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התבטא בכאן ב' על הדיל בין נתניהו וגנץ סביב מינויי הבכירים: "אני קורא לכחול לבן להדיח את גנץ מראשות המפלגה. הוא הגיע לעסקה אפלה עם נתניהו מאחורי הקלעים. הוא תבוסתן ומשתף פעולה עם נתניהו וחוץ מלדאוג לכיסאו לא מעניין אותו כלום".

כזכור, הבוקר פרסם בן כספית כי גם שר המשפטים מכחול לבן, אבי ניסנקורן, יחרים את ישיבת הממשלה, כמחאה על כך שהוא ושר החוץ, גבי אשכנזי, לא עודכנו מראש על הסיכום עם הליכוד בדבר המינויים.