הרכב חברי וועדת החקירה שתבדוק את פרשת הצוללות פורסמו ביום שישי ב"כאן 11". מדובר בוועדה שתוקם על ידי שר הביטחון, בתוך משרדו, ותוודא את תקינות הליך הרכש. על פי הפרסום, בראשות הוועדה יעמוד השופט לשעבר אמנון סטרשנוב, לצדו ישבו מפקד חיל הים לשעבר אברהם בן שושן, וכן בכירה לשעבר במנהל הרכש של משרד הביטחון. עורך הדין ציון אמיר, המייצג את מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום בתיק הצוללות, התארח היום (ראשון) בתוכניתם של אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM ושפך אור נוסף על הפרשה.

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

סג"ל: אתה פרקליט פלילי ידוע ומפורסם, גם מייצג את מי שהיה מפקד חיל הים אליעזר מרום בתיק הצוללות. מתברר שבני גנץ רוצה להקים ועדת בדיקה במשרד הביטחון ואני תוהה כיצד ניתן לעשות זאת כי אתם עוד לא הגעתם לשימוע. חקירות מקבילות?
"מישהו אמר שהמלחמה היא דבר כל כך רציני שמסוכן להפקיד אותה בידי גנרלים, אז הקמת ועדות בדיקה ממשלתיות מהסוג הזה היא דבר כל כך רציני כדאי לשקול היטב. ברור שמדובר בהחלטה שהרקע שלה, הקמת הוועדה הזאת, הוא פוליטי על רקע כל מה שמתרחש בתוך הקואליציה בין כחול לבן לבין הליכוד. אני רוצה לחדד את זה עוד יותר ולומר, מה הוועדה תעשה בדיוק? במשך ארבע שנים משטרת ישראל קיימה חקירה יסודית, הושקעו בה מאמצים אדירים, חקירות בארץ ובחו"ל, ארבע שנות סבל ועינוי של אזרחים שנחקרים שוב ושוב והתיק הוגש לפרקליטות שהזמינה אותנו לשימוע. מה בדיוק הוועדה הזאת, מכובדת ככל שתהיה, מה היא תעשה? תחקור מחדש? תזמין עדים? חוץ מחשש בעיניי לשיבוש ההליך שלא בתום לב או בתום לב של הוועדה זה יכול להביא לשיבוש ההליך כולו".

אופנהיימר: אתה אזרח ישראלי משלם מיסים, לא מטרידה אותך העובדה שמילוני השקלים הלכו לכל מיני אנשים, ואתה לא רוצה להסתכל על המערכת?

סג"ל: כל המערכת חולה ולוקה. מתי השימוע?.
"קיימנו את השימוע לפני 10 ימים. אנחנו נמתין כמובן להחלטת הפרקליטות".

סג"ל: כמה זמן עבר מאז שנפתח התיק.
"מאז נובמבר 2016. נכנסנו לשנה החמישית אחרי חקירה כזאת שתופסת מאות קלסרים, יבואו עכשיו כבוד השופט בדימוס והאלוף לשעבר ומה יעשו? כמו כל אזרח אני רוצה שכל הליך יהיה נקי אבל לא רוצה שימרחו אותי. ועדת בדיקה ממשלתית של משרד הביטחון לא באה לתת שום דבר".

אופנהיימר: מה האלטרנטיבה? אתה בעד ועדת חקירה ממלכתית?
"אני אומר, תן להליך המשפטי הראשוני".

אופנהיימר: אבל הוא נקודתי על עסקה מסוימת, אני מסתכל מערכתי. למה מיקי גנור קיבל מיליוני שקלים?
"אתה יודע כמה קיבל ברקת? עשרות מיליונים".

סג"ל: מתמהמהים בכוונה.
"בעיניי ומתוך הכרה של החומר, הוא נקי שבנקיים ואתם עוד תשמעו על ההחלטה שתצא מהפרקליטות. אני מסכים עם העמדה שנשמעת מצד אראל (סג"ל), אני קורא ליועמ"ש להתערב ולגלות אקטיביזם החלטתי ולמנוע את הקמת ועדת הבדיקה כאשר ההליך בעיצומו, יש שימועים".