בליכוד מותחים ביקורת נרחבת על החלטתו של בני גנץ היום (ראשון) להקים ועדת חקירה בעניין פרשת הצוללות. שר הביטחון הודיע היום על החלטתו להקמת ועדת בדיקה ממשלתית לחקר רכש הצוללות וכלי השיט, זאת בהתאם לפרסום הראשון ב"מעריב" על כך. הוא מינה את השופט בדימוס, אמנון סטרשנוב, לעמוד בראש הוועדה. הוא אף קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדוח הסופי.

מטעם סיעת הליכוד עצמה נמסרה הערב: "רק לפני ארבעה חודשים גנץ אמר שאין סיבה לחקור את הנושא מכיוון שאפילו היועץ המשפטי לממשלה ״לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה״. מה נשתנה בארבעה חודשים? גנץ לא מצליח להתרומם מהמצולות בסקרים אז הוא ממחזר צוללות כדי לקושש קולות בזמן שהמפלגה שלו עסוקה במריבות פנימיות. הציבור הישראלי חכם ורואה את התרגילים שלהם. מוטב שכחול לבן תצטרף לראש הממשלה במאמצים למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל והבאת חיסונים למדינה במקום להתעסק בתרגילי סרק פוליטיים".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, אישר בציוץ בחשבון הטוויטר שלו דיווח כי הוא שוקל הקמת ועדת חקירה בנוגע לפרשת 'המימד החמישי', בה מעורב לכאורה בני גנץ. כזכור, בחודש פברואר האחרון החליט ממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, שהמשטרה תקיים חקירה פלילית בפרשה. יחד עם זאת, קבע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, כי גנץ עצמו אינו חשוד בפרשה.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר אמר על ההודעה: "החלטתו של גנץ להקים ועדת בדיקה בעניין הצוללות היא לא פחות מהתרסה כנגד הליכוד והעומד בראשו. למרות שגנץ מודע היטב לכך שאין לנתניהו יד ורגל בסיפור הצוללות הוא פועל כדי להכפיש את שמו תוך כדי סיכון שלמות הקואליציה. היום קיבלנו עוד הוכחה שגנץ גורר בכוח את ישראל לבחירות בעיצומו של משבר עולמי. צר לי כי במקום לסייע לרה"מ במאמצים להביא חיסונים לאזרחי ישראל, גנץ עוסק בניסיון להחזיר אליו מנדטים של כמה שונאי נתניהו".

הדיווח ב''מעריב'' על כוונת גנץ (צילום: מעריב אונליין)
הדיווח ב''מעריב'' על כוונת גנץ (צילום: מעריב אונליין)

השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס אמר על החלטתו של גנץ: ״משמעות הודעת גנץ היא אחת - דרדור ישראל לבחירות מיותרות. בהחלטתו של גנץ להקים ועדה שהוא עצמו אמר שאין בה כל צורך, הוא פירק את השותפות ואת האחדות הלאומית. הוא בחר לדרדר את ישראל לבחירות המיותרות ביותר בתולדותיה. בזמן הזה, שבו ישראל עדיין נאבקת בנגיף הקורונה הוכיחה 'כחול לבן' שאצלה הפוליטיקה הקטנה היא לפני הכל - ולא ישראל לפני הכל״.

ח"כ מאי גולן כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "איש נואש ופוליטיקאי כושל מנסה למצוא חן בעיני כמה אנרכיסטים וארגוני שמאל ולקושש עוד כמה קולות כדי לעבור את אחוז החסימה. אחרי שהצהיר בכלי התקשורת כי אין טעם בהקמת ועדת בדיקה הוא שוב מזגזג ומתפתל.
הוועדה האמיתית והיחידה שצריך להקים היא בדיקת השוחד והשחיתות במימד החמישי ואת הפריצה האיראנית לטלפון של בני גנץ".

שר הדיגיטל, דודי אמסלם, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "גנץ וניסנקורן, עליכם בדיוק נאמר- אִסְתְּרָא בִּלְגִינָא קִישׁ קִישׁ קָרְיָא...".