ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין בפסגת העסקים של מעריב לשנת 2020 ודיבר על הסרת ההגבלות על המרגל ג'ונתן פולארד. "מעדיף שלא יעלה לארץ", אמר ראש הממשלה לשעבר.

"העיסוק בפרשה הזו גורם נזק מתמשך קשה למדינת ישראל, ואני ממליץ להימנע מחגיגות קבלת פנים לפולארד אם יחליט להגיע לישראל", טען אולמרט שהסביר כי הסרת ההגבלות נובעת מהאווירה הנוכחית בארצות הברית. עוד הוסיף ראש הממשלה לשעבר כי הוא שמח שיש לפולארד חופש תנועה בניו-יורק, אך הוא אינו רוצה לראותו מגיע לישראל מכיוון ש"בואו לארץ יעצים את הנזק שהפרשה הזו גרמה לנו, ושההתנהלות שלנו בפרשה הזו גרמה לנו".

אהוד אולמרט בפסגת מעריב 2020, קרדיט: מעריב

אולמרט תקף בדבריו את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא מאמין שראש הממשלה יערוך קבלת פנים לפולארד, כפי שעשה בעת שחרור החייל החטוף גלעד שליט. "אם יהיה צורך הוא ייתן לחמאס גם 500 רוצחים כדי לקבל את פולארד", אמר. לדבריו, לפרשת פולארד "יש פוטנציאל לגרום נזק אדיר גם כיום לישראל. טראמפ הולך, אבל גורמי הביטחון האמריקאים נשארים והם יבואו איתנו חשבון אם נמשיך לנצל את הפרשה הזו לצורכי פוליטיקה ישראלית".

ראש הממשלה לשעבר הודה כי הוא מעדיף שפולארד לא יעלה לישראל, כי המדינה לא חייבת לו שום דבר: "הוא היה מרגל שעבד תמורת הרבה כסף. הוא לא היה מתנדב ציוני שהקריב את חייו, הוא היה אמריקאי אוהב ישראל שעבד בשביל הרבה כסף". עוד טען אולמרט כי הנזק שפולארד גרם כתוצאה מחשיפת מעורבותו לאינטרסים של ישראל, הוא הנזק המשמעותי ביותר ליחסים בין ישראל וארצות הברית מאז ומעולם.

לסיום חזר אולמרט על חששו שנתניהו יקבל את פניו של פולארד בטקס גדול. לדבריו, קבלת פנים שכזו תגרום לישראל לשלם מחיר כבד מאוד מול ארצות הברית.

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את ג'ונתן פולארד, הגיבה לדבריו של ראש הממשלה לשעבר ואמרה כי "חבל שאולמרט לא יודע על מה הוא מדבר". לדבריה, מעשיו של פולארד היו מטעמים ציונים ומתוך אהבה ודאגה לישראל. "כל ייחוס של מעכשיו לבצע כסף, הינו מופרך ומשולל כל יסוד", טענה. 

"לאחר 35 שנים בהם ריצה את עונשו בכלא ולאחר מכן תחת הגבלות מחמירות בביתו, הגיע הזמן של פולארד לשקם את חייו בשלווה, בכל מקום שיבחר בכך", טענה דרשן-לייטנר שהוסיפה כי "העם בישראל יקבל את הזוג פולארד בזרועות פתוחות". בנוסף, עקצה לייטנר את אולמרט ואמרה כי: "הישיבה בכלא הפכה את פולארד לאדם מאמין, אוהב את הבריות ואוהב את עם ישראל. חבל שהיא לא עשתה לאולמרט אותו דבר".

פסגת העסקים של מעריב 2020 תשודר ביום חמישי ב-12:00 בעמוד הפייסבוק של "מעריב אונליין" ובאתר.