חמישה ימים אחרי רצח ופאא עבאהרה בת ה-37 בכניסה לעראבה שבצפון, והמשטרה ממשיכה בניהול מצוד בניסיון להתחקות אחר עקבותיו של רביע כנאענה, החשוד שרצח את גרושתו. למעריב נודע היום (ראשון) כי בימים האחרונים מסייעים בחיפושים אחר החשוד צוותים של השב"כ וזאת מהחשש שהחשוד הצליח להימלט לשטחים בסיוע בני משפחתו. עוד נודע, כי המשטרה משקיעה משאבים רבים במטרה לשים את היד על החשוד ברצח וזאת באמצעות שימוש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים לרבות אמצעי רחף שסורקים את האזור.

כבר מיד לאחר הרצח, נמלט החשוד מהזירה אחרי שנעץ את הסכין בגופה של גרושתה והמשטרה פתחה בחיפושים אחריו. בשעות הצהריים הגיעו כוחות גדולים של משטרה, מג"ב ויס"מ, לאזור וערכו חיפושים בבתיהם של בני משפחת החשוד ואף ביצעו מעצרים לאחר שחלק מהאזרחים הפריעו לפעילות המשטרתית ואף חיבלו בניידת המשטרה.

נציין כי במשך תקופה ארוכה העבירה המשטרה מסרים ברורים על מסוכנותו של החשוד כלפי בת זוגו זאת חרף העובדה שבתלונות שהוגשו נגדו, מדובר היה באירועים המצויים לכאורה ברף האלימות הנמוך.

בכל אותה התקופה, בני הזוג לשעבר לא הצליחו להגיע להבנות בעניין הסדרי הראייה של הילדים. כתוצאה מכך, התגלגלו לפתחו של בית הדין השרעי (מוסלמי), ממנו יצאה הקורבן, כשהחשוד עלה על עקבותיה, ובהגיעה לכניסה לעראבה התנגש בה עם רכבו ברכבה, יצא ממנו ודקר את רעייתו למוות.

ובכל זאת בימים האחרונים נמתחת ביקורת על רשויות האכיפה והרווחה לרבות המשטרה שמבחינתה פועלת לטענתה למעצרו של החשוד ברצח. ממשטרת ישראל נמסר: "ראשית אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנם. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה מקרי אלימות במשפחה ובהתאם כל תלונה שהוגשה נגד החשוד נחקרה, נבדקה וטופלה ביסודיות". 

בתום חקירות משטרה שנערכו אשתקד החשוד נעצר, הוגש נגדו כתב אישום ובהמשך הוא הורשע וריצה עונשי מאסר בפועל, זאת למרות שבאחד המקרים אשתו הגישה בקשה לביטול התלונה. עם שחרורו של החשוד מהכלא ועזיבת הקורבן את המקלט לנשים מוכות, התלונות שהוגשו על ידי הצדדים, נסובו על מחלוקת שהתגלעה ביניהם בקשר להסדרי הראיה של ילדיהם.

לפני כחצי שנה, בעקבות מידע כי החשוד עלול לפגוע בה בגלל סירובה לאפשר לו לראות את בנותיו, שוטר הגיע אליה הביתה והסביר לה ולבני משפחתה כי עליה להגיע לתחנה להגיש תלונה או ללכת למקלט לנשים מוכות, אולם לצערנו היא סירבה ובני משפחתה אף גרשו את השוטר מביתם. יודגש כי המשטרה אינה צד להליך אזרחי ולהליך בקשת הוצאת צו ההגנה שהתנהל בבית המשפט.