מדובר צה"ל נמסר הערב (ראשון) כי אמש בוצע ירי טנק בשוגג, כתוצאה מאי הבנה בין המפקדים ברשת הקשר. ל"מעריב" נודע כי הלוחמים עלו עם טנקים לעמדת הירי ואחד מהם, קצין המשמש כמפקד הטנק, ירה פגז לעבר עמדה לא מאוישת של חמאס, ללא אישור.

לאחר מכן, ניתנה הפקודה לטנקים להתמקם בעמדות מטרות בגבול, שם בוצע הירי. האוגדה החלה הבוקר בוחן פתע של הרמטכ"ל, ובשבוע הקרוב תתרגל במסגרת תרגיל מפקדות. על כן, התחקיר טרם הסתיים. הבוקר רווחה בצה"ל ההערכה שהאירוע נבע מ"חתירה יתרה למגע".

התקרית אירעה לאחר ירי הרקטה שבוצע בשעות הערב, מרצועת עזה לעבר אשקלון שנפלה סמוך למפעל מדרום לעיר וגרמה לנזק רב, ואף אישה בהריון נפגעה בעת שרצה לממ"ד.

במהלך הלילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר יעדים של חמאס ברצועת עזה בעקבות שיגור הרקטה שנפלה בשטח פתוח באזור התעשייה בעיר. מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת התקיפה הותקפו "מטרות התעצמות של ארגון הטרור חמאס, בהן שני אתרים לייצור אמצעי לחימה רקטיים, תשתיות תת-קרקעיות ומתחם אימונים צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס".
  
"צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", נמסר מדובר צה"ל.