ממשלת בריטניה, בראשות בוריס ג'ונסון, צפויה להודיע היום (שני) על החלטתה לא לחייב את אלו שבאו במגע עם חולי קורונה להיכנס לבידוד ביתי, כך דווח ב"טלגרף". לפי הדיווח, במקום בידוד יתבקשו הבאים במגע עם החולים לעבור בדיקות קורונה יומיות במשך שבוע. בבריטניה מסבירים כי מדובר בפיילוט שיחל בקרוב ויימשך עד ינואר.  

קורונה באירופה (קרדיט: רויטרס)

בתוך כך, ג'ונסון מתכנן גם להציג תכנית חדשה להתמודדות עם התפשטות התחלואה במדינה, בדרך ליציאה מהסגר לקראת חג המולד. ראש ממשלת בריטניה יציג את האסטרטגיה שלו לקראת החורף היום אחר הצהריים (שעון בריטניה).

ככל הנראה, ג'ונסון יודיע לחברי הפרלמנט בלונדון כי הוא מתכוון לאפשר פתיחת חנויות לא חיוניות לאחר ה-2 בדצמבר. כמו כן, הוא יכריז על מתווה לבדיקות מהירות.

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי, התראיין הבוקר לגלי צה"ל והתייחס לפיילוט הבריטי: "הבידוד נועד כדי למנוע הידבקות בין מי שנחשף למחלה ועלול לשאת אותה גם באופן א-תסמיני לאחרים. לכן, אם אפשר היה לבדוק את כל ישראל מדי יום כנראה שזה היה הבידוד הכי טוב. אנחנו עושים מספר פיילוטים כדי לבדוק את תלמידי ישראל ומוריהם בדחיפות גבוהה יותר, על מנת להביא אותם לכיתות ולמנוע תחלואה".