חברת הכנסת איילת שקד (הימין החדש) לא חסכה ביקורת מהממשלה במסגרת שיחה עם בן כספית בוועידת העסקים של מעריב 2020. שקד אמרה, בין היתר, כי "גנץ, כמו אסקופה נדרסת, נותן להתעלל באזרחי ישראל ולא להעביר תקציב", ותקפה: "הממשלה הזו חולה".

אנחנו שמחים לומר שלום לשרת המשפטים לשעבר, ואיזו שרה לעתיד?
"חכה, קודם שיהיו בחירות".

פסגת העסקים מעריב 2020 (צילום: ליאור לב)
פסגת העסקים מעריב 2020 (צילום: ליאור לב)

הממשלה אישרה דיל בין נתניהו לגנץ - חשב כללי תמורת משרד ראש הממשלה החליפי.
"זה אירוע שממחיש את החולי של הממשלה הזו, זו ממשלה חולה שמתעסקת בג'ובים. למשרד האוצר היה צריך למנות חשב כללי בלי שום קשר לדיל. לממשלה החולה הזו אין תרופה, רק בחירות".

וזה שאין תקציב? אין עדיין תקציב ל-20/21.
"זו קטסטרופה. אנחנו נמצאים במשבר, ונתניהו וגנץ, כמו אסקופה נדרסת, נותן להתעלל באזרחי ישראל ולא להעביר תקציב. זו התעללות באזרחים ובכלכלה".

את ובנט נישאים על גלי הקורונה. מה את אומרת על הטיפול במאקרו של הממשלה בקורונה?
"החיסון חשוב, אך הוא לא יהיה איתנו בחצי שנה הקרובה ולכן צריך נהוג כאילו אין חיסון. תראה את החלמאות בבן גוריון, יש מעבדה ועדיין לא בודקים את האנשים. המדינה לא מחייבת אותם לעשות בדיקות. בנוגע למערכת החינוך, מה הבעיה לפתוח בחלק מהרשויות את הלימודים בחוץ? שיתנו להם לפתוח. אפשר לעשות בדיקות, יש היום בדיקות מהירות, אפשר לעשות כל שבועיים בדיקות לתלמידים".

אין אומץ לאף אחד להפעיל תכנית רמזור אמיתית. 
"כי זו ממשלה חולה. היא לא מתפקדת. הם כל הזמן נלחמים אחד בשני. צריך לעשות גם דברים לא פופולריים כמו להפעיל תכנית רמזור איפה שצריך, אבל הם לא מסוגלים, כי אין להם גב פוליטי. אם היו יודעים להפעיל תכנית רמזור כמו שצריך - עיר אדומה בסגר מלא, אין יוצא ואין נכנס עד שמורידים תחלואה - היה אפשר לפתוח יותר דברים בערים ירוקות. אפשר ללמוד בחוץ ואפשר שחצי כיתה תבוא ללמוד וחצי כיתה בזום ואחר כך להתחלף".

רוב המדינות לא פוגעות בחינוך.
"אנחנו, עם הספר, מקריבים קודם כל את החינוך. אני לא בעד לפתוח את כל מערכת החינוך בלי קפסולות באופן מוחלט, אבל אני כן חושבת שיש פתרונות יצירתיים. יש רשויות שיכולות ללמד בחוץ חצאי כיתות, ואפשר לבדוק כל שבועיים את התלמידים. ככה גם נאתר התפרצויות בשכונות מסוימות".

איילת שקד (צילום: ליאור לב)
איילת שקד (צילום: ליאור לב)

מתי בחירות?
"צריך לשאול את גנץ ונתניהו, הם מתקוטטים ללא הפסק. מכיוון שנתניהו לא רוצה למסור את השלטון לגנץ, סביר להניח שהיציאה לבחירות תהיה בין דצמבר למרץ".

זה אומר שמנדטים חונים אצלכם ותעשו הכל לנעול את השער?
"זה לא מגרש חניה, אנשים הבינו שצריך מנהיגות ערכית וישרה, אנשים הבינו שבנט הכי מתאים להיות היום ראש ממשלה, לנצח את הקורונה ולשקם את הכלכלה ואת העם המפולג שלנו".

בנט מנסה להסתיר את סמוטריץ'.
"גם מצביעי כחול לבן לשעבר מבינים שהכי טוב למדינת ישראל זה שבצלאל יחזור למשרד התחבורה. הוא היה ענייני ולא היו שיקולים פוליטיים. דעות שמרניות? יש, אנחנו רוצים להיות מפלגת שלטון ובמפלגת שלטון יש קצה שמרני וקצה ליברלי".

איילת שקד בכנס מעריב



שואלים אם תמליכו שוב את נתניהו. 
"אני חושבת שמה שצריך להיות שזה שבנט יהיה ראש הממשלה הבא. מספיק להיות מקובעים בקונספציות הישנות, בנט הוא האדם הנכון בעת הזו. מי שרוצה לשבת איתנו בקואליציה, עם קווי היסוד שלנו - בבקשה".

ואם הוא יתנה את זה באי קיום המשפט או חוק צרפתי?
"אנחנו לא נתמוך בזה, כבר אמרנו".

מה את אומרת על הקללות למשפחת פרקש?
"אני אומרת שצריך להוציא את השימוש בנאציזם ובשואה מהלקסיקון. אסור להשוות אף אדם או אירוע לשואה, ובוודאי לא לדבר בגסות למשפחות שכולות. הן דבר קדוש. אנחנו מסוגלים לחבר את כולם בחזרה, כבוד הדדי מותר שיהיה".

איזה תיק היית חולמת לקבל בממשלה הבאה של נתניהו?
"משפטים תיק חשוב, אוצר תיק חשוב, חינוך. אלו התיקים הכי חשובים במדינת ישראל".