נגיף הקורונה, שנמצא איתנו כבר מעל לתשעה חודשים, מטלטל את הכלכלה הגלובלית ומאט את פעילותם של ענפים רבים, בעיקר ענף הקמעונאות שנפגע קשות בעקבות שני הסגרים. קמעונאיות האופנה, ההנעלה, החשמל והקניונים ספגו מכה חריפה בשל הירידה החדה בתנועת הלקוחות, והן מחפשות פתרונות כיצד להתמודד עם המשבר שהולך ומעמיק.

בעקבות המצב, ענקיות האופנה, רשתות המסחר והעסקים הקטנים מיהרו לעבור למכירה בצורה מקוונת. רשתות רבות שלא היה להן אתר, כגון זארה, ריבוק, ולאחרונה גולף ואינטימה, הקימו אתרי ECOMMERCE על מנת לספק שירות ללקוחות הצמאים לקניות ולנסות להתאושש מהמכה הקשה.

בעקבות זאת, ראינו בחודשים האחרונים עלייה משמעותית בקניות המקוונות. אמזון דיווחה על עלייה של כ-63% במחזור העסקאות שלה, אתר הקניות הבריטי אסוס מרוויח מהקורונה עם עלייה של כ- 21% בכמות העסקאות, וגם נקסט זכה לעלייה של 7% במחזורים. 

עם זאת, ידוע כי אנשים רבים מעדיפים להגיע לחנויות הפיזיות ולמדוד את הפריטים, ובכלל אוהבים את החוויה הכוללת של הגעה לחנות ויציאה עם שקית, זאת ניתן לראות בנהירה לחנויות לאחר הסרת המגבלות. 

אם נחזור שלושה עשורים אחורנית ונתרפק על הסצנה מהסרט "קלולס" בה שר, הדמות הראשית שגולמה על ידי אלישיה סילברסטון בוחרת את בגדיה בהינף אצבע דרך המחשב, דבר שהיה נראה בזמנו כחלום רחוק, היום  ניתן לממש זאת ועוד מגוון אפשרויות שמעלות חיוך על הפנים ומעניקות ללקוח חוויית קנייה כאילו אנחנו בחנות, מבלי שיצאנו מהבית, בזמן ארוחת הערב המשפחתית.

שימוש במציאות רבודה

מציאות רבודה (Augmented Reality) מאפשרת לקמעונאים לספק חווית שירות ברמה גבוהה ביותר, אישית יותר ומותאמת לכל אחד לפי הצרכים שלו. 

מציאתו רבודה באפליקציה של CONVERSE (צילום: באדיבות EASTERN PEAK)
מציאתו רבודה באפליקציה של CONVERSE (צילום: באדיבות EASTERN PEAK)

אלכסיי שלימוב, מנכ"ל חברת Eastern Peak המתמחה בטרנספורמציה דיגיטאלית (אימוץ פתרונות טכנולוגיים על מנת לשפר ולייעל את העסק  ולתת ערך מוסף ללקוח), הסביר: "הצרכן יכול באמצעות כלים וירטואליים וטכנולוגיים להתאים אישית את המראה שלו ולנסות אותו באופן "וירטואלי" בזמן אמת לפני שהוא קונה".

אלכסיי שלימוב (צילום: באדיבות EASTERN PEAK)
אלכסיי שלימוב (צילום: באדיבות EASTERN PEAK)

הלקוח יכול למדוד חולצה מבלי ללבוש אותה בפועל, או לראות אם הנעל תתאים למכנסיים שהוא לובש. רשתות אופנה מאמצות את הטכנולוגיה הזו ומטמיעות אותה באפליקציות שלהם או באתר, שכן כל טאבלט או טלפון יכול לשמש כפלטפורמה ל-AR. קמעונאים שיש להם אתר בלבד יכולים אף לבנות חנות תלת ממד אונליין אינטראקטיבית שתדמה את התחושה של קנייה בחנות. לדוגמה: אפליקציה של מותג הנעליים Converse מאפשרת ללקוח למדוד את הנעליים ולראות איך זה נראה עליו. 

 העלאת תמונה פרטית לאתר

הגרסה הפחות מתקדמת של המציאות הרבודה, אך עדיין יעילה וייחודית, היא האפשרות הקיימת באתרים רבים להעלות תמונה שלכם על מנת לראות איך הפריט נראה עליכם. זה קיים בעיקר באתרים של אביזרים כמו משקפיים ותכשיטים או באתרי איפור שונים. כלי זה יאפשר לכם לקבל חוויה אישית ממוקדת ויעילה. בדומה לכניסה לתא ההלבשה ולאחר רגעים ספורים יציאה ממנו עם פריט הלבוש עליכם בציפייה נרגשת אל מול המראה, תוכלו רגעים אחדים לאחר העלאת התמונה, לקבל את אותה ההרגשה. קליק אחד על העכבר או לחיצה על המסך, והפריט עליכם.

שירות של קניינית אישית אונליין

לטייל בחנות אונליין ולגלול בפריטים האינסופיים יכולה להיות חוויה מאוד כיפית, אך גם מלחיצה. עם שפע של מותגים ופריטים שונים, מכירות, הנחות וקודי קופון שאפשר להשתמש בהם אתם עלולים להיתקע באתר במשך שעות מבלי לקנות פריט אחד. הכירו את שירותי הקניינית האישית - שירות שייעל את חווית הקנייה הן מבחינת הזמן והן מבחינת בחירת הפריטים האידיאלים עבורכם.

שלימוב: "היתרונות של שימוש בשירות קניינית אישית אונליין הם ברורים. זוהי דרך אוטומטית לקנות באינטרנט ללא מאמץ. זה חוסך זמן וכסף, מסייע בארגון הקניות מאתרים שונים, עוקב אחר ההזמנות מאפליקציה אחת, ועוד".

אפליקציות של קניינית אישית (צילום: באדיבות EASTERN PEAK)
אפליקציות של קניינית אישית (צילום: באדיבות EASTERN PEAK)

שירות של קניינית אישית אונליין בעצם מחליף את המוכר/ת בחנות ומשדרג את חווית הקנייה לרמה הרבה יותר גבוהה, וכן מוריד את הלחץ מהחיפוש המתמיד אחר הפריט המדויק. לדוגמה, האפליקציה Personal Shopper By Shop Your Way, הקיימת בארה"ב ומחברת בין קנייניות אישיות לצרכנים ומאפשרת לקנות במגוון רחב של מותגים.

שלימוב הוסיף: "מדובר בשירות שכיום קיים בעיקר בחו"ל, אבל אני בהחלט רואה את הפוטנציאל הקיים פה בארץ, ומזמין רשתות להרים את הכפפה ולבנות אחת כזו".