איגוד לשכות המסחר בישראל השיק היום (שני) מחקר כלכלי משותף עם לשכת המסחר והתעשייה של דובאי. המסמך שנחתם כולל המלצות לפיתוח הקשרים העסקיים בין המדינות ובתוך כך: התחלת מו''מ על ביטול מכסי יבוא עבור מוצרים אסטרטגיים, האצת מו''מ על אמצעים שאינם תעריפים כגון רישיונות ותעודות, התחלת מו''מ להסכמי סחר והימנעות מכפל מס ויצירת שירותים המספקים תעודות כשרות יהודיות ומוסלמיות על מנת להגביר את סחר המזון.

בהודעה שפרסם איגוד לשכות המסחר בישראל נכתב כי " העבודה הכלכלית מהווה חלק אינטגרלי משיתוף הפעולה שנרקם בין שתי הלשכות, והיא המשך ישיר להסכם שנחתם במהלך חודש ספטמבר ביניהן".

ביקור בדובאי, איחוד האמירויות. צילום: ג'קי חוגי

עו''ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר בתגובה למחקר: "העבודה מצביעה בבירור על פוטנציאל השיתוף בין שתי הכלכלות. העבודה הכלכלית מהווה מבוא להבנת שיתוף פעולה והתווית דרך לעתיד". עוד הוסיף עו''ד לין כי שיתוף הפעולה יתבסס גם על אזור הסחר האווירי והימי בדובאי, אשר מציעים יתרונות חריגים לכל החברות הישראליות שירצו לפרוץ לשווקים החדשים שיפתחו בעקבות הסכמי הנורמליזציה.

נשיא ומנכ''ל לשכת דובאי, ולשכת המסחר והתעשייה של דובאי, חאמד בואמים ציין כי "המחקר מספק תובנות חשובות ומודיעין בשוק לגבי דרכים פוטנציאליות של שיתוף פעולה כלכלי באיחוד האמירויות וכן נקודות החוזק שכל מדינה יכולה להציע לשנייה". 

לפי הודעת איגוד לשכות המסחר, העבודה במחקר תחולק לארבעה פרקים. החלק הראשון יהיה סקירה כלכלית של כל אחת מהמדינות, השני יעסוק בהזדמנויות הסחר בין המדינות, השלישי יעסוק בהזדמנויות להשקעה אשר יתמקדו בתחומים ההייטק, ייצור התכשיטים ואבנים ירוקות, החקלאות, הפיננסים והתיירות. החלק הרביעי והאחרון במחקר יכלול הצעות לפיתוח הקשרים העסקיים בין המדינות.