פיילוט של מתווה ראשון מסוגו לפתיחת עולם התרבות הוצג היום (שני) בתיאטרון בית ליסין בתל אביב. המתווה החדש כולל בדיקת קורונה מהירה לכל אחד מהצופים שיגיעו להצגות ולמופעים. במקביל, החלו בדיקות סרולוגיות לשחקני ושחקניות התיאטראות התל אביבים – בית ליסין והקאמרי. הבדיקות מתקיימות כחלק משיתוף פעולה בין עיריית תל אביב, בית החולים שיבא בתל השומר ובין ליסין והקאמרי.

מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים חוסם את העלייה לירושלים

"אסור לוותר על התרבות ועולם התרבות חייב להימשך, למרות ועם הקורונה", ציין ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שעבר את בדיקת הקורונה המהירה בכניסה לבית לסין. חולדאי התריע, כי תעשיית התרבות מפרנסת כ-15 אלף איש. "יש צמא עצום להחזרת עולם התרבו ולכן חייבים להחזירו ולאפשר חיי תרבות ענפים", אמר, והוסיף: "אירועי התרבות ניתנים לפיקוח היעיל ביותר, כי כל צופה קונה כרטיס ויודעים היכן הוא יושב".

מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים בבית החולים שיבא בתל השומר, פרופ' גילי רגב-יוחאי, שעמדה בראש צוות הבדיקות, אמרה: "לצערי הרב, הקורונה לא עוזבת אותנו בקרוב, ולכן, החזרתו של עולם התרבות חיונית לבריאות הנפשית של כולנו. ריבוי בדיקות באמצעות מתווה שיבה הכולל בדיקות קורונה מהירות ובדיקות סרולוגיות, הוא הפתרון לפתיחת עולם התרבות".

מנהלת בית ליסין, ציפי פינס, ציינה שעולם התרבות מתמודד עם המשבר הגדול ביותר ב-100 השנים האחרונות. "המתווה החדש יכול להחזיר את החיוך לרבים ולהחזיר את האנשים לתיאטרון. לא חלמתי שהתיאטרון יהפוך למרפאה. אנחנו מתמודדים עם מציאות מורכבת". מנכ"ל הקאמרי, רן גואטה, הזכיר שהתיאטרות סגורים כבר תשעה חודשים והתריע לנוכח המצוקה הקשה של השחקנים והעובדים. 

השחקן רון שחר, הביע תקווה לעידן חדש: "אנחנו מאוד מקווים שתהיה בשורה מהפרויקט של שיבא והעירייה. אנחנו כבר רוצים לחזור ולהופיע. לסגור זה הדבר הקל ביותר וחייבים למצוא דרכים לחידוש המופעים".