קבוצת התקשורת סלקום ממשיכה לשלם את מחיר התחרות בשוק הסלולר, ומסיימת את הרבעון השלישי של 2020 בהפסד של 37 מיליון שקל. זאת, בהשוואה להפסד של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. מנגד, נקודה חיובית שעולה מהדוחות מתייחסת להכנסות של החברה, שגדלו ברבעון השלישי ב־3% ל־956 מיליון שקל, בזכות מכירת ציוד.

דוחות סלקום הם הראשונים להתפרסם מבין חברות הסלולר, והם כוללים את האיחוד בחודש ספטמבר עם חברת גולן טלקום. אלה הדוחות הראשונים שמתפרסמים תחת קבוצת מגה אור בבעלותו של צחי נחמיאס, שהחליפה השבוע את אדוארדו אלשטיין. בעקבות העברת השליטה צפויים שינויים במבנה דירקטוריון החברה, שמנוהלת על ידי אבי גבאי. על פי ההערכות, דורון כהן, שמונה בתקופת אלשטיין ליו"ר הדירקטוריון, צפוי לסיים את תפקידו. 

מהנתונים עולה כי ההון העצמי של החברה מסתכם ב־1.9 מיליארד שקל, גם בזכות מימוש אופציות. בעקבות רכישת גולן ירד תזרים המזומנים הפנוי לרבעון השלישי של 2020 ל־44 מיליון שקל, לעומת 234 מיליון שקל בתקופה המקבילה. תוצאות הרבעון משקפות את המשך השפעת משבר נגיף הקורונה, שגרם לירידה חדה בהכנסות משירותי נדידה של לקוחות החברה בחו"ל ושל תיירים שמגיעים ארצה. גולן טלקום תרמה 5 מיליון שקל לרווח הנקי.

עוד עולה מהנתונים כי מספר הלקוחות גדל ב־6,000, כולל מנויי סלקום TV. מספר מנויי לקוחות הסיבים גדל ב־15% ל־80 אלף לקוחות, אולם ביחס לחברות המתחרות מדובר במספר נמוך יחסית. מספר משקי הבית בבניינים מחוברים עומד על 500 אלף. לחברה יש 3.64 מיליון מנויים בסלולר, וזאת לאחר נטישה בשיעור של 8.7%. ההכנסה למנוי (ARPU) צנחה מ־53.2 שקל ל־45.7 שקל ברבעון, בעיקר כתוצאה משחיקת ההכנסות משירותי נדידה בחו"ל.

בתגובה לדוחות ציין המנכ"ל גבאי כי "אנו פועלים להמשיך ולהתאים את מבנה ההוצאות וממוקדים במתן שירות מצוין ללקוחות. אנחנו גאים מאוד בהתאמת החברה למשבר הקורונה, שבאה לידי ביטוי בין השאר בצמיחה של מכירת ציוד הקצה, אף שבחלק מהתקופה החנויות היו סגורות".