בימים הקרובים צפויה הוועדה לבדיקת פרשת הצוללות בראשות השופט בדימוס תת־אלוף (במיל') אמנון סטרשנוב לגבש את רשימת העדים הארוכה, שתתבקש להעיד ולספק תשובות לסוגיות ולשאלות שונות שאותן התבקשה הוועדה לבדוק. אף שאין חובת התייצבות, במערכת הביטחון מעריכים כי רבים מבעלי התפקידים הבכירים לשעבר יסכימו להתייצב בפני הוועדה. קצינים ובכירים מצה"ל, משרד הביטחון והמל"ל, בעבר ובהווה, צפויים להתבקש להעיד בפני הוועדה. 

מדובר בשרי הביטחון לשעבר אהוד ברק, משה (בוגי) יעלון ואביגדור ליברמן; מנכ"לים לשעבר של משרד הביטחון, האלופים (במיל') אודי אדם ודן הראל; האלוף (במיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני־ביטחוני במשרד; תת־אלוף (במיל') שמואל צוקר, מנהל הרכש והייצור לשעבר במשרד הביטחון; היועץ המשפטי לשעבר של המשרד אחז בן ארי, ועוד. רבים מהמוזכרים לעיל הביעו בעבר את עמדתם כי יש לקיים בדיקה עמוקה מאוד של פרשת הצוללות וכלי השיט, וכי הם צפויים לאשר את פניית הוועדה אם וכאשר תגיע אליהם.

הוועדה צפויה לזמן גם בכירים בצה"ל, בהם גם רמטכ"לים לשעבר - גדי איזנקוט, בני גנץ וגבי אשכנזי. כמה מהגורמים הבכירים אישרו ל"מעריב" כי הם יגיעו להעיד בפני הוועדה. עם זאת, הם אינם אופטימיים לגבי היכולת של ועדה שכזו להגיע לתוצאת מרחיקות לכת, מכיוון שהסמכויות שלה מוגבלות.

אחד מבעלי התפקידים הבכירים לשעבר הביא כדוגמה לבעיה את ראש המל"ל מאיר בן שבת. בשיחה עם "מעריב" הוא אמר כי עקב כפיפותו לנתניהו, בספק רב אם הוא ישתף פעולה עם ועדת הבדיקה. זאת, אף שלדברי הבכיר ישנה חשיבות גדולה להתייצבות בכירי המל"ל בעבר ובהווה בפני הוועדה. 

נוסף לכך, בכירים לשעבר מעריכים כי הוועדה תהיה מעוניינת מאוד לשמוע את גרסת ראש המוסד יוסי כהן, שהיה ראש המל"ל בשנים 2013־2014, השנים שבהן הוועדה צפויה לרכז את עיקר עיסוקה. ושוב, נשאלת השאלה כיצד ינהג ראש המוסד - האם יתייצב יוסי כהן, הנמצא בקשרים טובים מאוד עם נתניהו, לתת את גרסתו. זאת ועוד, בקרוב יוגשו לבג"ץ עתירות חדשות בנושא פרשת הצוללות, שמטרתן להביא להקמת ועדת בדיקה משמעותית יותר. 

בעקבות הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי בכוונתו לסגור את תיק המניות, נדרשה התנועה לאיכות השלטון לתקן את עתירתה בהתאם, כאשר במרכזה הטענה כי "היועמ"ש חרג מסמכותו כשלא הורה על פתיחת חקירה פלילית". בעתירה נכתב כי "החלטתו של היועץ שלא לפתוח בחקירה בפרשת המניות, והתעלמותו מחקירת יתר הפרשות, מהוות הפרה של חובתו הברורה לממשלה לבחון לכל הפחות את ההוראה על פתיחה בחקירה לנוכח חומרת החשדות ועוצמתן בשלב זה".

בהכנת הידיעה השתתף מתן וסרמן