מאות אלפי תלמידים ישובו הבוקר (שלישי) לבתי הספר ובכך יצטרפו לאחיהם הצעירים. על פי החלטת קבינט הקורונה תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו ללמוד במתכונת מצומצמת ובהתאם להנחיות משרדי הבריאות והחינוך. בהמשך, הודיעו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ כי בכוונתם לפתוח את כיתות י"א-י"ב כבר בשבוע הבא.

יפה בן דוד - מתווה החזרה ללימודים

במקביל, שר החינוך יואב גלנט הודיע כי ידרוש את פתיחת כיתות ז'-י׳. בציוץ שפרסם בטוויטר כתב: "תלמידים יקרים, לא שכחנו אתכם. אדרוש בקבינט הקורונה להחזיר אתכם לבתי הספר כבר בשבוע הבא - חזרתכם ללימודים עומדת בראש סדר העדיפויות שלי ושל משרד החינוך. סדר עדיפות לאומי נכון מחייב את חזרת התלמידים לבתי הספר. זהו נושא ערכי וצורך לאומי חיוני". גם מנהיג הזרם הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, הורה לפתוח גם את מוסדות החינוך לבנות בכל השכבות. במכתב ששלחה ביתו, הרבנית לאה קולדצקי נכתב: "בתקופה האחרונה אנו נמצאות במצב מאוד קשה כי ישנן כיתות שעדיין לא נפתחו והבנות יושבות בבית ומשתעממות והמצב של הרבה מהבנות גובל ממש בפיקוח נפש".

בתוך כך, בדיון שהתקיים אתמול בוועדה לביקורת המדינה אמרה הד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות: "בתחלואה של גילאי 6-10 אנחנו רואים עלייה קלה, עלייה שבשליטה. וממחר כיתות א' ו-ב' חוזרות לכיתות מלאות וגם חורף שמתחיל. אז הכל חשוב אבל צריך קצת לחכות עם כיתות ז'-י'. יש עלייה בכיתות א' –ד' – לא אומר שלא עשינו נכון. ההיפך: הכל נפתח בצורה בטוחה וגם העלייה קלה. עדיין יש שליטה. אם נפתח הכל, לא תהיה שליטה" קבעה. ד"ר אפללו התייחסה גם להקלות שניתנו לאחרונה ואמרה: "אפשרנו מפגשים בשטח הפתוח ואנו לא קופאים על השמרים, אבל אנחנו לא רוצים שלא תהיה הדרגתיות". בתגובה אמר יו"ר הוועדה, חה"כ עפר שלח: "דנים בסוגיות של פתיחת המסחר וזה חשוב אבל בפתיחת חטיבות הביניים אין תכנית ואין אופק. אף אחד לא מדבר על היכולות להחזיר גם את הכיתות הגבוהות וגם אחרי שמונה חודשים בתוך המשבר, אנחנו לא רואים שיח רוחבי".