מנהלת השירותים הכללית בארצות הברית, אמילי מרפי, אישרה הלילה (שלישי) לנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, להתחיל בנהלי העברת השלטון, וכן הבהירה לו כי ממשל טראמפ מוכן להתחיל בתהליך - כך דווח ברשת CNN.

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

המכתב שנשלח לצוותו של ביידן הוא השלב הראשון בדרך להכרה של הנשיא דונלד טראמפ בהפסדו, לאחר המאבק המשפטי שניהל בשבועיים האחרונים בטענה לזיופים. מוקדם יותר הערב אישרה ועדת הבחירות במישיגן כי ביידן ניצח במדינה וזכה ב-16 האלקטורים שלה.

ב-CNN נכתב כי המהלך מהווה למעשה אישור סופי לניצחונו של ביידן, ויאפשר להתחיל את תהליכי החפיפה במשרדים השונים בין אנשי הממשל היוצא לזה הנכנס.

עם זאת, טראמפ העלה ציוץ בטוויטר ממנו משתמע כי הוא עדיין לא מכיר בהפסד: "אני מודה לאמילי מרפי על מחויבותה למדינה. הקייס שלנו עדיין חזק, ואנחנו נמשיך להיאבק. עם זאת, הוריתי לצוותי לשתף עמה פעולה". 

כזכור, ביידן החל לפרסם את בחירותיו לתפקידי בכירי הממשל. עוד לפני הבחירות הבטיח ביידן כי אם יבחר ימנה נבחרת מגוונת באופן משמעותי מזו שמינה דונלד טראמפ, שרובה הגדול מורכב מגברים לבנים ומבוגרים.

ג'ון קרי שהיה מזכיר המדינה בממשל אובמה, מונה הערב לתפקיד אחראי הממשל להתמודדות עם משבר האקלים. כזכור, סוגיית האקלים והמעבר לתעשיות אנרגיה מתחדשת היו לאחד מעמודי התווך של מצע הבחירות של ביידן. כמזכיר המדינה של אובמה, הוביל ביידן את ניסוח הסכם פריז.