משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 943 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו אתמול מתוך 53,191 בדיקות. מדובר במספר הנדבקים היומי הגבוה ביותר מאז ה-22 לאוקטובר, אז אובחנו 1,032 חולים.

עוד נמסר כי שיעור התוצאות החיוביות עומד על 1.8%. סך החולים הפעילים עומד על 8,791, בהם 275 במצב קשה ו-120 מונשמים. מספר הנפטרים עד כה עומד על 2,811.

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

בתוך כך, ועדת השרים לאזור מוגבל אישרה אמש את המלצת משרד הבריאות להכריז על מג'ד אל כרום וכפר מנדא כאזור מוגבל ולהאריך את ההכרזה על עראבה עד ליום ראשון הבא, ה-29.11.20. בנוסף הוחלט לבטל את הארכת ההכרזה על קלנסווה כאזור מוגבל, כך שההגבלות לא יחולו עוד על השטח המוניציפלי של קלנסווה.

כמו כן, שרי קבינט הקורונה אישרו הלילה את פתיחת כל מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות לפי מתווה שסוכם עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, בתמורה להקפאה של חודש בפתיחה של עוד חלקים במשק. על פי מתווה משרד החינוך שאושר, תלמידי התיכונים יחזרו ללימודים בראשון הקרוב. שבוע לאחר מכן, ב-6 בדצמבר, ישובו תלמידי חטיבות הביניים ללימודים. כמו כן, היקף הבדיקות לתלמידים ולצוותי הוראה יוגדל.

לפי נתוני המל"ל שפורסמו אתמול, 46.7% מהנדבקים החדשים בישראל בשבוע האחרון הם מהחברה הערבית. 25 היישובים עם שיעור החולים הפעילים הגבוה ביותר הם יישובים ערביים. כדי להתמודד עם מוקדי ההתפרצות של נגיף הקורונה במגזר הערבי אישרה ועדת השרים לאזור מוגבל את המלצת משרד הבריאות להטיל סגר על נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל וכן על עוספיה עד ל־26 בנובמבר. בנוסף הוחלט להאריך את הסגר הקיים על קלנסווה ובוקעאתא עד ל־27 בנובמבר.