אביעד משה, בעלה של שירה איסקוב, שניסה לרצוח אותה בערב ראש השנה בביתם במצפה רמון, סירב לחסן את בנם המשותף. איסקוב התבשרה על כך במהלך שיחת טלפון מטיפת חלב. על פי החוק, יש באפשרותו להתערב בהחלטות הקשורות בילד.

בעקבות כך, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, החל היום (שלישי) לקדם את הצעת החוק לשלילת האפוטרופסות הטבעית של נאשמים ומורשעים בעבירות אלימות במשפחה

כזכור, משה דקר את איסקוב 20 פעמים לעיניי בנם הפעוט כבן השנה וחצי, ואף בכתב האישום המתוקן נגדו, מיוחסת לו גם עבירה של התעללות בקטין חסר ישע.

זירת האירוע במצפה רמון (צילום: דוברות המשטרה)

לפי ההצעה של פורר, מיד אחרי הגשת כתב אישום, בית המשפט ישהה את אפוטרופסות ההורה הפוגע, אשר תישלל במידה ויורשע. בתגובה לסירובו של משה, הוא אמר: "זה אבסורד שהחוק כיום מאפשר לאדם שניסה לרצוח את שירה וסיכן את חיי בנו להמשיך ולקבוע איזה טיפול רפואי יקבל הילד ובאיזה מוסד חינוכי יבקר. אני וחברי הוועדה מכל הסיעות פועלים לקידום החוק בכדי למנוע הישנות של כאלו מקרים. שר המשפטים חייב להתערב בעניין ולבקש מוועדת הכנסת לתת פטור מחובת הנחה ולהעביר את החוק בקריאה טרומית כבר מחר".