חברת שירותי הענן זסטי (Zesty) הודיעה על גיוס של 6.6 מיליון דולר במסגרת סבב גיוס סיד, בהובלת קרן S Capital. המימון יסייע בהתרחבות החברה ובגיוס עשרות עובדים חדשים.

החברה מפתחת פלטפורמה שמייעלת את ניצול תשתיות הענן באופן אוטומטי, ובכך חוסכת ללקוחות שלה זמן יקר וכסף. המוצר של החברה מאפשר למהנדסים לפתח מוצרים טכנולוגיים ולפרוס אותם ביעילות גבוה יותר, ובא לענות על בזבוז משאבים בצריכה הקיימת של שירותי מחשוב בענן אצל חברות וארגונים.

"מרבית החברות בשוק ייעול שירותי הענן עושות שימוש בפתרונות המבוססים על נתונים שמגיעים באיחור של בין 48-72 שעות ורק לאחר מכן מספקים המלצות לפעולה ללקוח", מסבירים בחברה, "בשלב מאוחר יותר על מהנדסי התשתיות מוטל האחריות להטמיע את ההמלצות בצורה ידנית. לעומת אלו, הפיתוח הייחודי שלנו מסוגל לגשת לנתונים בזמן אמת, לנטר את העלויות והנצילות של סביבות הענן ולבצע פעולות ייעול בצורה אוטומטית לחלוטין - ללא כל התערבות של מהנדסי תשתיות. מעבר לחיסכון משמעותי בעלויות הענן הרי שהלקוחות של נהנים ממוצר אוטונומי שעובד עבורם ולא מצריך מהם להשקיע משאבים אנושיים בניהול השוטף".

מנכ״ל החברה מקסים מלמדוב וסמנכ״ל הטכנולוגיות (CTO) אלכסיי בייקוב הכירו בחברת Feedvisor, שם עבדו יחד. השניים אומרים כי הבחינו בכך שעלויות הענן מהוות בעיה שרק מתעצמת עם הזמן, מה שהוביל אותם לבסוף לייסד את זסטי.

ברגע שהתחלנו לחקור את השוק, הבנו שמדובר בבעיה גדולה ונפוצה, ושחברות משקיעות המון משאבים לטיפול בבעיה בעזרת הפתרונות הלא יעילים דיו שקיימים בשוק״, מספר בייקוב. 

מלמדוב הוסיף: ״במהלך השנתיים האחרונות מאז הוקמה זסטי, החברה הספיקה לצבור עשרות לקוחות בארץ ובעולם בעיקר הודות למומחיות שפיתחנו בסביבות הענן השונות – בדגש על  AWS ו-Azure. הניסיון שלנו לאורך השנים מספק לנו הבנה מעמיקה בצרכי לקוחותינו ומאפשר לנו לספק בבטחה מענה שלא רק מייעל את תשתיות הענן וחוסך בעלויות אלא אף מעצים אותם ומעניק להם שליטה מלאה בניהול משאבי החברה ללא צורך בהגדלת מצבת כוח האדם".

איה פטרבורג, שותפה בקרן S Capital, הוסיפה: “במהלך השנה האחרונה ראינו כיצד המעבר לענן הואץ עוד יותר בשל התפרצות הקורונה. המענה הייחודי שמעניקה Zesty משפר את אחוזי ניצולת המשאבים בעבודה בסביבות הענן  באופן אוטומטי לחלוטין. מקסים ואלכסיי הוכיחו את יכולתם לבנות מוצר שנמכר לעשרות לקוחות המסייע להם בייעול השימוש בענן. ההשקעה שלנו במקסים ואלכסיי נועדה לאפשר לחברה להתרחב, לצמוח ולהיות החברה המובילה בשוק".

החברה תשתמש בסכום שגייסה כדי להרחיב את מערך השיווק של החברה כמו גם את מאמצי גיוס העובדים. החברה מתכננת לגייס עשרות עובדים נוספים במהלך השנה הקרובה לתפקידי פיתוח, שיווק, מכירות והצלחת לקוחות (Customer Success).