ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול עם ג'ונתן פולארד ורעייתו אסתר. נתניהו בירך את פולארד על כך שהמגבלות עליו הוסרו ולא הוארכו, ואמר: "אנו מחכים לך. אתה צריך להרגיש באמת בבית. אתה צריך שיהיו לך כעת חיים נוחים, ששניכם תוכלו לעסוק בתחומי העניין שלכם, ואנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם".

נתניהו פנה לרעייתו של פולארד, אסתר, החולה במחלת הסרטן, ואמר לה: "אנחנו מחכים לכם, גם בעידן הקורונה, בזרועות פתוחות. אתם תקבלו מאתנו את החיבוק האמיתי של עם ישראל. אני רוצה לברך אתכם שנגמר הסיוט הזה ותוכלו לחזור הביתה לישראל".

לאחר מכן הודה פולארד לרה"מ נתניהו על כך שעמד במילתו מלפני שנים כשאמר שיביא אותו לישראל. 

ביום שבת הוסרו מגבלות תנאי השחרור של המרגל היהודי-אמריקאי ששוחרר מהכלא לפני כחמש שנים. זאת, לאחר שהדד ליין לחידושן עבר, ולא הוחלט אחרת. על פי ההערכות, ימריא בקרוב המרגל לשעבר לישראל יחד עם רעייתו. 

במשרד המשפטים האמריקאי הבהירו כי להערכתם "לא סביר שפולארד יפר שוב את החוק, ועל כן הוא רשאי לעבור לכל מקום שיבחר, כולל ישראל". עורכי דינו של פולארד מסרו כי פגו תנאי השחרור המגבילים שלו, והוא רשאי לעזוב את ניו יורק וארה"ב. 

עורכת דינו לשעבר של המרגל ג'ונתן פולארד, עוה''ד ניצנה דרשן לייטנר, הגיבה להחלטת משרד המשפטים האמריקאי שלא לחדש את ההגבלות על פולארד, בראיון שהעניקה ביום ראשון לאריה אלדד ובן כספית ב-103FM. "חלום חייו זה להגיע לישראל", טענה עורכת הדין והוסיפה כי "למרות שעבר על החוק, פולארד הוא הקורבן בפרשה".

לשאלה האם ג'ונתן ורעייתו מתכוונים להגיע לארץ השיבה לייטנר: "בטח. זה חלום חייו, והיא בוודאי משתוקקת לשוב לארץ. במידה ויתאפשר להם מבחינה בריאותית אז בוודאי שכן".