סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" דיווחה כי ישראל תקפה הלילה (רביעי) שני יעדים בסוריה: הראשון, בדרום קוניטרה, סמוך לגבול, והשני - מדרום מזרח לדמשק. על פי דיווחים בטלוויזיה הסורית מערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו ויירטו מטרות. עוד נמסר בתחילה, כי לא היו נפגעים בתקיפות ו"נגרם נזק בלבד", אך בשעות הבוקר כבר הופיעו בתקשורת המקומית דיווחים כי שמונה אנשי מיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפה. לפי ההערכות, מטרות התקיפות היו יעדים של חיזבאללה. 

תקיפה בסוריה, ארכיון.  צילום: רשתות ערביות

ביום רביעי שעבר תקף צה"ל מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני והצבא הסורי בסוריה. מדובר צה"ל נמסר כי בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע-אוויר. התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל יממה קודם לכן, שעל פי צה"ל, בוצעה על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית. לפי דיווחים של מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, עשרה בני אדם נהרגו בתקיפות, בהם שלושה קצינים בצבא הסורי וחמישה נתינים איראנים שמשתייכים לכוח קודס. 

עוד נמסר, כי "חשיפת זירת המטענים מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה. צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב. צה"ל שומר על מוכנות גבוהה והיערכות לכל תרחיש".

איראן התייחסה ביום ראשון לתקיפה של צה"ל בתגובה לחשיפת זירת המטענים בגבול ישראל-סוריה בגולן. משרד החוץ האיראני הוציא הודעה, שצוטטה באתר החדשות אל מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, לפיה "מי שרוצה לפגוע בנוכחות של איראן בסוריה יקבל תגובה נחרצת".

עוד נאמר בהודעה, כי מדיניות הלחץ המרבי של טראמפ על איראן נכשלה, וכל מי שמגיע לבית הלבן חייב לכבד את זכויות העם האיראני . "כל עוד הממשל האמריקני החדש לא נכנס לתפקידו, איננו יכולים לדבר על חזרתה של אמריקה להבטחותיה שנקבעו בהסכם הגרעין. מה שמעסיק אותנו הוא התנהגות ארצות הברית ולא הצהרות פקידיה. לכן נעקוב בקפידה ובדריכות אחר כל ההתפתחויות וההצהרות בעניין זה", נאמר בהודעת משרד החוץ האיראני.