רבים מאיתנו בוחרים להפסיק את השימוש בגלוטן בתפריט שלהם על מנת להיות בריאים יותר ולרדת במשקל. אבל השאלה שנשאלת היא האם תפריט נטול גלוטן לחלוטין יכול לפגוע בבריאות? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לכך בתוכניתה ברדיו 103FM וניפצה עוד מיתוס בעולם התזונה. 

"גלוטן הוא אחד מהחלבונים של החיטה. הוא אחראי להדבקת מרכיבי הבצק, כך שהבצק נהיה גמיש ואחיד, ואז כשהשמרים תוססים ונוצר אוויר – האוויר לא יכול לברוח ותורם להתפחת המאפה. לכן, מאפים בלי גלוטן יהיו יותר דחוסים וכבדים", מסבירה ד"ר רוזמן. 

אילו דגני בוקר הם הכי בריאים? | מאיה רוזמן מייעצת

ביצים חומות עדיפות על לבנות? מאיה רוזמן עושה סדר

מה הכי כדאי לאכול ולשתות שיהיה לנו חם בחורף? | מאיה רוזמן

"האם הגלוטן משמין? ממש לא", מדגישה המומחית. "האם ויתור על גלוטן תורם לירידה במשקל? לא בהכרח, כי אפשר למצוא היום ופלים ובורקסים ללא גלוטן, ואפילו להכין עוגות מוס ללא גלוטן. אבל האם ויתור על גלוטן יכול לפגוע בבריאות? ממש לא. הגלוטן הוא חלבון לא איכותי, הגוף לא זקוק לו בכלל. להיפך, ויתור על גלוטן יכול לתרום לבחירת מאכלים בריאים יותר, אם רוצים, ולשיפור התזונה", הסבירה ד"ר רוזמן. 

האמור באייטם זה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.