בשנות ה-60 נחשבה גילה אדרי בת ה-15 לאחת מכוכבות הפופ הראשונות בישראל כשלהיטה "הנשיקה הראשונה", שעסק באהבת נעורים ראשונה, הרטיט לבבות רבים וצעד היישר אל צמרת מצעדי הפזמונים. שיר זה כמו שירים מוצלחים נוספים שהקליטה, בהם "יקירי", "כל ילדה היא פרח" ו"עשר ורבע בערב", ביסס מעמדה כזמרת אהודה ופופולארית בתקופה.

למעשה, אדרי הייתה מהראשונות שביצעו שירי פופ-רוק לועזיים שתורגמו לעברית ונחרכו ברדיו באותן שנים, דוגמת "שיקוי האהבה" (Love Potion Number 9), "פאף דרקון הפלא" (Puff The Magic dragon), "הייה שלי" (Be My Baby), "בובת קש" ( poupée de cire poupée de son), "התאהבתי ממבט ראשון" (I'm Into Something Good) ו"למה" (The End Of The World). כל אלה הפכו אותה למעין התשובה הישראלית לזמרות ידועות דאז כמו הלן שפירו או ברנדה לי. 

בסוף שנות ה-60, לאחר שצברה פרסום ומעריצים, נישאה אדרי לאפרים לאופר, כוכב הפועל חיפה בכדורגל. כיוון שרצתה לטפח חיי משפחה ובית, החליטה מיוזמתה לוותר על הקריירה (אך לא על השירה) ו"נעלמה" מהתודעה. בשנת 2013 נפטרה אדרי בפתאומיות בגיל 65 בלבד. ארבע שנים אחרי כן נפטר אפרים בעלה. 

 בפודקאסט הקרוב של "מילים ולחן" חזר חוקר המוזיקה דודי פטימר נסיקתה המטאורית של גילה אדרי אל לב הקונצנזוס ומצעדי הפזמונים, להצלחה הגדולה, ההחמצה ומותה הטרגי.

בפודקאסט מתארחים גם דב זעירא, מנכ"ל חברת "התקליט חיפה" שבהמלצת המוזיקאי אפי נצר החתים אותה על חוזה הקלטות וכן הילה לאופר, בתה של גילה, שסיפרה על האם הנאמנה והמוכשרת והפספוס בקריירה.