למי מאיתנו זה לא קרה. אתם מגיעים הביתה אחרי העבודה, בהנחה שעוד יש לכם עבודה, וכל מה שאתם זקוקים לו זה כוס אחת של יין. אתם ניגשים למקרר או לארון, פותחים בקבוק, מוזגים, שותים והחיים נראים קצת יותר אפשריים. אבל כאן העלילה מסתבכת. אחרי שפתחתם בקבוק יין, עומדות בפניכם שתי אפשרויות: לסיים אותו בעצמכם. או לשמור אותו למחר, בהנחה שגם אז תרצו לשתות כוס יין אחרי העבודה, למחרתיים, בהנחה שתרצו לבשל איתו, או לשבוע הבא, בהנחה שתרצו לשפוך אותו. 

קטן עליכם 
אפשר כמובן להיעזר במשאבות ופקקים כדי להחזיק את הבקבוק פתוח עוד כמה ימים, אבל למי יש כוח להתעסק עם זה. הרי כל מה שרציתם זה ליהנות מכוס משקה אחרי העבודה. ואם היין, כהרגלו, מסבך את העניינים, אף אחד לא יאשים אתכם אם תפתחו בקבוק בירה במקום. מצד שני בקבוק יין בנפח 375 מ"ל יכול לפתור את ההתלבטות. כוס אחת היום, עוד אחת מחר ויאללה למיחזור.  

יתרון נוסף, של חצאי הבקבוקים הוא הגיוון שהם מאפשרים. נגיד שאתם רוצים להתנסות בכמה יינות בערב אחד, וגם צריכים לקום למחרת בבוקר. מה עדיף? לסיים שלושה בקבוקים סטנדרטיים ולהתמודד עם התוצאות, לנסות לשמר את השאריות, או לפתוח שלושה בקבוקים קטנים, שמכילים את חצי כמות היין? גם בכל מה שקשור לנסיעות, פיקניקים ובילויים מחוץ לבית, הבקבוקים הקטנים, שנכנסים בקלות לכל תיק ואפילו לכיסים מספיק גדולים, מנצחים, ותסלחו לי על משחק המילים, בגדול. 

גמלא בקטנה  (צילום: סנהדרינק)
גמלא בקטנה (צילום: סנהדרינק)

בלי לעשות עניין 
אמת, הם לא מאוד חסכוניים או ידידותיים לסביבה ואם אתם מתכוונים לשמור אותם, כדאי שתדעו שיין מתיישן טוב יותר בבקבוקים סטנדרטיים. למרות זאת, לטעמי לפחות, קשה מאוד לעמוד בקסם שלהם. במיוחד בתקופה כמו זו שבה צריכת היין עברה מהמסעדות, הברים ואולמות האירועים אלינו הביתה. בלי תפריט יין בכוסות, מה שמצמצם כמעט כליל את היכולת לגוון וליהנות מכמה יינות בארוחה אחת, בלי לעשות מזה עניין. 

גמלא בקטנה 
את סדרת 'גמלא' של יקב רמת הגולן, אני לא חושב שיש צורך להציג. רק להזכיר שמדובר באחד מעמודי התווך של ענף היין הישראלי. היינות בסדרה אולי לא יגרמו לכם להצטמרר מהתרגשות או להזיל דמעות של אושר, אבל כבר שנים שהם עושים את מה שיינות ברמה שלהם אמורים לעשות: מבטאים באופן ברור את זני הענבים שמהם נעשו ואת האזור ממנו הם מגיעים, במחירים הגיוניים לחלוטין. אגב, בלא מעט מקרים התברר שהם גם מסוגלים להתיישן לא רע בכלל. כאמור, לא חסרים יינות מרשימים מהם, אבל בתור אחד שבתקופה שעוד הייתה תיירות נכנסת, ראה לא מעט תיירים נכנסים מזמינים בקבוק שלישי ורביעי של 'גמלא השמורה סוביניון בלאן' בצהריים וחוזרים לכמה בקבוקי 'גמלא קברנה סוביניון' בערב, אין לי מילה רעה להגיד עליהם.  

התותחים הקטנים 
התיירות, שלא נכנסת כבר כמה חודשים, המסעדות הסגורות והאירועים המושבתים עד להודעה חדשה, הכניסו את צריכת היין לבתים וביקב רמת הגולן החליטו שזה הזמן לשלוף את התותחים הקטנים. 'גמלא בקטנה הביתה' אחד ממארזי היין שניתן לרכוש באתר היקב, כולל שישה חצאי בקבוקים: לבן אחד, שרדונה או ריזלינג וחמישה אדומים: סנג'ובזה, סירה, קברנה סוביניון, מרלו וקברנה סוביניון – מרלו. אם אתם עדיין לא מכירים את הסדרה זו הזדמנות נהדרת להשוואה בין האדומים השונים, ואם אתם כבר מכירים את היינות, אני בטוח שתיהנו מהם גם בבקבוקים קטנים.   

מחיר המארז: 168 ₪. עלות משלוח: 38 ש"ח
בהזמנה מעל 299 ש"ח משלוח חינם עבור מארזים
להזמנות

יקב רמת הגולן. גמלא בקטנה  (צילום: טל סיון)
יקב רמת הגולן. גמלא בקטנה (צילום: טל סיון)