אישה בחודש השמיני להריונה, חוותה לידה מוקדמת בזמן שהייתה על טיסה מדובאי לפיליפינים, בגובה של 35,000 רגל. לילאן אדיפ הצליחה ללדת בזכות אחות, שהייתה על המטוס לגמרי במקרה, וסייעה לה ללדת את התינוקת. באירוע המשמח, שהתרחש ביום שבת האחרון, האחות קייזל קרוז טסה בחזרה אל ביתה אחרי שהיא נסעה עם בתה, בת השנה, לניתוח השתלת כבד בהודו. הפוסט שהעלתה האחות קרוז אחרי הלידה על המטוס:

בראיון לתקשורת המקומית, האחות קרוז סיפרה: "לא היינו אמורות להיות על הטיסה ההיא. הגענו מניו דלהי והחלטנו לנסוע בדרך הארוכה מהודו לפיליפינים, דרך דובאי, מכיוון שלא היו טיסות ישירות אל מנילה. היינו אמורות הביתה כבר בחודש שעבר, אך רצה הגורל והגענו לטיסה לדובאי". אדיפ החלה לחוות צירי לידה בלתי צפויים כשעתיים לפני הנחיתה בשדה התעופה הבינלאומי במנילה, אך למזלה, קרוז הייתה על המטוס כדי להציל את המצב. 

קרוז סיפרה כי היא ישבה במקומה על הטיסה ושוחחה עם עמיתיה, כשלפתע, אחד הדיילים הודיע במערכת הכריזה כי קיימת על המטוס אישה שעומדת ללדת בכל רגע. לדבריה, צוות המטוס אמור להיות מאומן למקרים כאלו, אך בתור אחות מוסמכת ובהתאם לניסיונה בבתי החולים, קרוז החליטה לקחת את המושכות ולהיות המיילדת. באמצעות טכניקה סטרילית של לידה טבעית, האחות ושאר צוות המטוס הצליחו ליילד את התינוקת, שנקראה שייק מקווין. 

צוות המטוס שנרתמו ללידה על המטוס (צילום: רשתות חברתיות)
צוות המטוס שנרתמו ללידה על המטוס (צילום: רשתות חברתיות)

עם זאת, האחות סיפרה כי אלו היו רגעים מלחיצים ומתוחים כיוון שאחרי שהתינוקת יצאה מרחם אמה, היא לא בכתה כלל. כאשר קרוז נבהלה מחשש שהתינוקת מתה במהלך הלידה, היא החלה לשפשף אותה בגב ונגבה את אפה על מנת לפתוח את דרכי הנשימה שלה – עד שהיא סוף כל סוף בכתה. כאשר צוות המטוס הודיעה במערכת הכריזה כי התינוקת נולדה בהצלחה, כל נוסעי המטוס הריעו ושמחו על הסוף המשמח. עם הנחיתה, אדיפ הובהלה אל בית החולים הסמוך לשדה התעופה, שם היא והתינוק עברו מספר בדיקות רפואיות שגרתיות. 

האחות קרוז ובתה בת השנה בדרך לניתוח השתלת הכבד (צילום: רשתות חברתיות)
האחות קרוז ובתה בת השנה בדרך לניתוח השתלת הכבד (צילום: רשתות חברתיות)

אחרי המקרה, אדיפ יצרה קשר עם האחות קרוז על מנת להודות לה על העזרה והיא אף שלחה לה תמונה של התינוקת. קרוז אמרה: "שתי הילדות שלנו גיבורות, גם בתי בת השנה שעברה את ניתוח ההשתלה וגם התינוקת הקטנה שנולדה על המטוס. אולי יום אחד דרכיהן יצטלבו והן יוכלו לחלוק שוב את הסיפור המדהים על כך שהיו באותו הטיסה ביום המבורך".