על רקע המאבקים הפוליטיים בין כחול לבן, ראש הממשלה הודיע אתמול כי הנחה את שר האוצר להציג לוח זמנים לאישור תקציב המדינה. השר זאב אלקין (ליכוד) שוחח עם ניסין נשעל וגיא פלג ב-103FM ותקף את כחול לבן: "הם צריכים לרדת מהעץ. בנוסף, תקף אלקין את יו"ר ימינה נפתלי בנט על רקע הסקרים המחמיאים. 

"לא אנחנו מגלגלים לבחירות", אמר אלקין, "כמו שראית אתמול, ראש הממשלה קבע כבר לוחות זמנים, שאגב דומים לאלה שקבע אותם השר כ"ץ כבר לפני חודש, לאישור התקציב. זה שעד סוף דצמבר לא יהיה תקציב שנת 21, זה אנחנו ידענו".

גנץ: "הדלפת הטיסה לסעודיה היא צעד חסר אחריות"

השר אלקין התייחס גם לתזמון האפשרי של הבחירות, במקביל להגעת החיסונים, דבר שיטיב עם נתניהו במערכת בחירות. "אנחנו לא מתזמנים שום בחירות, יש דרך מאוד פשוטה שלא יהיו בחירות. ברגע שכחול לבן מקבלים את לוח הזמנים הזה לאישור התקציב, של שנת 21 אני מתכוון, כי שנת 20 באמת אפשר לאשר עד סוף השנה, הוא בפועל מוכן ובפועל כבר אושר, אבל אם כחול לבן ירדו מהעץ המוזר הזה".



על רקע הדברים של נתניהו על כך שבנט אינו מחויב לגוש הימין, אמר אלקין: "קודם כל, אני חושב שאתה צודק. בימים האחרונים או בשבועיים האחרונים, נפתלי בנט משדר שאין לו כוונה ללכת עם גוש הימין, הוא רמז את זה קודם שהוא אמר ש'עניין הריבונות והעניין האידאולוגי יכולים לחכות כמה שנים, וכרגע צריך ממשלה שלאו דווקא בנויה על הימין'. הוא בהחלט מכין את הקרקע לשיתוף פעולה עם הצד השני. אתה יודע, אין פה כוחות חיצוניים, בסוף אם אתה אומר, 'אני לא חלק מגוש הימין' ואין גוש ימין, אז אתה אומר, 'אני אלך עם הגוש השמאל".

"יש סבירות מאוד גדולה שבהליכה לבחירות נפתלי בנט וימינה ילכו עם לפיד ועם כחול לבן ועם חולדאי, אם ייכנס, וינסו להקים שם ממשלה", אמר אלקין. "בסוף כדי לקיים את הממשלה צריך שני שותפים. אנחנו לא רוצים בחירות, אם היינו רוצים בחירות לא היינו מקימים את הממשלה הזאת, היו לנו 40 מנדטים בסקרים כשהקמנו אותה. אם היינו רוצים בחירות, באוגוסט היינו הולכים לבחירות, כבר הייתה אפשרות לעשות את זה. לכן, אנחנו מציעים לוח זמנים סביר להעברת התקציב. ברגע שכחול לבן ירדו מהדרישה המוזרה הזאת, אפשר ללכת על לוח הזמנים הזה ולא יהיו בחירות, אבל אם הם יתעקשו לקחת אותנו לבחירות".

אלקין התייחס בראיון גם לקידום השר לשעבר אפי איתם לתפקיד יו"ר "יד ושם. "כידוע, המינוי הזה אושר לפני שבוע על ידי הוועדה למינויים בכירים בראשות החברות וכרגע הוא מחכה לעלות לסדר יום הממשלה. לצערי כחול לבן לקחו גם את נושא 'יד ושם' כבן ערובה של הוויכוח הפוליטי של המינויים ומסרבים להעלות את זה לממשלה כחלק מכל שאר המינויים, וחבל שכך, כי זה פוגע מאוד במוסד, הוא כרגע במשבר תקציבי".