נער בן 21, שלא יכול לדבר ומסרב לאכול אוכל מבושל, החליט כבר מגיל קטן לנהל את אורח חייו ביערות ברואנדה שבאפריקה. אלי, הנער שנולד אחרי חמישה ילדים שמתו בלידה, חי את חייו כמו בעל חיים בטבע ובוחר בכל יום לצוד את האוכל שלו או ללקט מהעצים. על אף שאמו מאוכזבת מצורת החיים שבחר בנה, היא תיארה אותו "כילד מיוחד ומתנה מאלוהים". צפו בסרט קצר שנעשה על אלי - המוגלי האנושי:

אלי, שנולד עם קשיי למידה, הפסיק ללכת לבית הספר בגיל צעיר והוא אף מפחד מחבריו בכפר בו משפחתו מתגוררת. בעקבות אורח החיים החריג שבחר לעצמו, הילדים בבית הספר היו מכנים אותו "קוף" ולועגים לו, לכן - הוא פשוט הפסיק ללכת. בראיון לערוץ הטלוויזיה Afrimax, אמו סיפרה: "הוא לא אוהב אוכל ומעדיף בננות. הוא לא יודע כלום, מה שהוא עושה כל היום זה לרוץ. כשהוא רואה אנשים מתקרבים אליו הוא מיד בורח ואני צריכה לרדוף אחריו כדי שיעצור". היא אפילו הוסיפה כי אם היא לא תרדוף אחריו, ישנה אפשרות שהוא לא יחזור. 

אלי ואמו ביערות ברואנדה (צילום: צילום מסך יוטיוב)
אלי ואמו ביערות ברואנדה (צילום: צילום מסך יוטיוב)

על פי הראיון, כל הכפר משתף פעולה על מנת להרחיק את אלי מהיער ולשמור עליו, גם השכנים נאלצים לרדוף אחריו כדי להגן עליו מפני הסכנות שביער. בנוסף, אלי תואר על ידי התושבים כ"מהיר כמו יוסיין בולט", כיוון שהוא עסוק רוב חייו בריצה ופיתח מיומנויות כושר מטורפות. על מנת שאמו תוכל לתפוס אותו כשהוא בורח, היא הכינה לאסו מיוחד אותו היא זורקת על בנה על מנת שיתקע בתוך הלולאה ולא יוכל להמשיך להתקדם. 

בסרט קצר על אלי, המוגלי האנושי, אמו סיפרה: "אחרי שאיבדנו את חמשת ילדינו, ביקשנו מאלוהים שייתן לנו לפחות עוד אחד וכשאלי הגיע הבנתי שזה מסר מהשמיים". לדבריה, כואב לה לשמוע שבנה חי בשונה מאשר הצעירים בגילו שמציקים לו ויורדים עליו בלי הפסקה. "הם לא רואים בו בן אנוש, הם תופסים אותו רק כחיה", היא אמרה.