היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע היום (חמישי) לבג"ץ כי יש להוציא צו שיורה לממשלה למנות מפכ"ל קבוע למשטרה ולהביא מועמד בפני הוועדה למינוי בכירים ב"מהירות הראויה". ההודעה נמסרה בתשובה שהגישה פרקליטות המדינה לבג"ץ על העתירה של תנועת אומ"ץ ("אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי").

"בית המשפט הנכבד ליתן צו על תנאי וצו החלטי המחייב את השר והממשלה למנות מפכ"ל קבוע, וזאת תוך מספר ימים מצומצם כפי שיורה בית המשפט הנכבד", כתב, בהתייחס לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה. 

בהודעתו של מנדלביט צויין גם כי המלצתו מגיעה כיוון שלא הוצג נימוק המצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל באמצעות העברת שם של מועמד לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל בפני הוועדה.

בנוסף, הסביר כי פרק הזמן הארוך מאז סיים את תפקידו המפכ"ל הקודם, רוני אלשיך, מחייב את המדינה למנות מפכ"ל קבוע: "בשים לב גם לפרק הזמן הארוך שבו המשרה החשובה מאוישת בדרך של מילוי מקום, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי גם בעתירה דנן, לעניין הבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה במהירות הראויה".

גם שר הביטחון, בני גנץ, הגיב להודעה ואמר כי "אי אפשר להשאיר מדינה בהמתנה- קורא למנות מפכ"ל, פרקליט מדינה ולהשלים את כל המינויים בהקדם האפשרי". 

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד ויו״ר המועצה הציבורית שליד אומ״ץ עו״ד יצחק מינא, הגיבו: ״אנו שמחים שהיועץ המשפטי לממשלה, המשיב מטעם המדינה לבג״ץ שהגשנו בעניין מינוי מפכ״ל, המליץ בפני בית המשפט העליון להוציא צו על תנאי למדינה למנות מפכ״ל למשטרת ישראל באופן דחוף״.