המעריצים של כוכבת האינסטגרם הטרנסג'נדרית זעמו והשמיעו את קולם, לאחר שהכוכבת, מילן סיירוס, נעצרה בחשד לשימוש בסמים, אך נשלחה לבית מעצר לגברים. ביום שני האחרון, השוטרים ממחוז ג'קרטה, אינדונזיה, ערכו פשיטה על בית המלון בנמל הסמוך ועצרו את כוכבת הרשת, בת ה-21. לדוגמנית המפורסמת יש למעלה ממיליון עוקבים ברשת, והם בהחלט לא נשארו אדישים שהכוכבת האהובה שלהם – נכלאה עם גברים. 

ההחלטה להכניס את סיירוס לבית מעצר לגברים עוררה תגובה חריפה מצד הקהילה הטרנסג'נדרית במדינה שטענו שמדובר "באנשים חשוכים חסרי רגישות". לפני המעצר, סיירוס בעצמה אמרה לעיתונאים המקומיים כי היא מקווה שתכנס לכלא יחד עם נשים, כפי שהיא מכירה בעצמה. אך עם זאת, מפקד המשטרה, אהרי סונטה, אמר לעיתון המקומי Detic: "מילן הוכנסה לתא המעצר על פי המין שנכתב בתעודת הזהות שלה, שם היה כתוב זכר".

מילן סיירוס, הטרנסג'נדרית שנכלאה בכלא לגברים (צילום: רשתות חברתיות)
מילן סיירוס, הטרנסג'נדרית שנכלאה בכלא לגברים (צילום: רשתות חברתיות)

הבחירה של המשטרה להתעלם מבקשתה של סיירוס זכתה במהירות לגינויים רבים מצד נציגי זכויות האדם במדינה, כיוון שזו אינה הפעם הראשונה בה טרנסג'נדרית נעצרת עם גברים. סיירוס, שנולדה בשם מוחמד מילנדנדרו פרקסה, עוררה מחדש את הזעם של הקהילה אליה היא משתייכת, שטענו כי מדובר בטרנספוביה. אנג'ל פרדשה, פעילה לזכויות הטרנסג'נדרים, אמרה לעיתון South China Morning Post: "מדינתנו קוראת לגבר אדם שיש לו איבר מין זכרי ולנשים כמי שיש לה נרתיק, על אף שלפעמים זה לאו דווקא כך. על המדינה להכיל את כולנו".

בהמשך פרדשה הוסיפה: "כאישה טרנסג'נדרית שמעורה בפרטי המקרה, אני מאמינה שיש לשבץ את מילן בתא עם נשים ואין לי ספק ששאר הנשים בתא לא יתנגדו לכך. לשים את מילן בתא מעצר לגברים היא טעות גדולה המעידה על חוסר רגישות מצד המשטרה לגיוון מגדרי". בנוסף לכך, מעריציה של סיירוס פחדו בעיקר שהיא תותקף בתא המעצר הגברי ולכן הם לחצו להעביר אותה. אחרי שהם פנו לוועדה הלאומית שנאבקת באלימות כלפי נשים, המשטרה התרצתה, ונכון לכתיבת שורות אלו, היא שוהה בתא מעצר מבודד בהחלטת המשטרה.