תצהיר שהגיש ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, בעניין פרשת הצוללות נחשף הערב (חמישי) בחדשות 12. "טענת מר נתניהו", כך פורסם, "כי הסתרת העסקה נעשתה מטעמי סודיות בטיחונית בלבד ולפיכך לא ידע את שרשרת הביטחון, איננה עולה על הדעת ואינה סבירה בצורה קיצונית. אין סודות שמשרד הביטחון או הרמטכ"ל לא יהיו מודעים להם". הוא טען עוד: "ההסתרה גרמה לנזק מקצועי. אם ההחלטה הייתה נמנעת, היה בכך כדי להביא הישגים מרשימים לישראל".

תצהירו פורסם במקביל לתהליך גיבוש העדים מאת הוועדה לבדיקת פרשת הצוללות בראשות השופט בדימוס תת־אלוף (במיל') אמנון סטרשנוב, על מנת שיספקו תשובות לסוגיות ולשאלות שונות שאותן התבקשה הוועדה לבדוק. עוד הוסיף פרדו כי: "ברור כי במקרה זה היה על מערכת הביטחון וראש המוסד לדעת מהעניין, אך גם אופן קבלת ההחלטות היה חשוב. נראה כי ההחלטה בעניין הצוללות למצרים התקבלה במהירות, ללא ידיעת הקבינט, והיטיבה לא רק עם מצרים, אלא גם עם התאגיד הגרמני טיסנקרופ".

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

במקביל לכך, בחדשות 13 פורסמו תצהירים שהוגשו לבית המשפט מפי האלוף במיל' אודי שני, ששימש כמנכ"ל משרד הביטחון. בתצהירים נחפשות שאלות באשר להתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין קניית הספינות והאישור לגרמניה למכור למצרים צוללות. בתצהיר אמר: "הוחלט שלא לבצע את הרכש באמצעות מכרז אלא מחברת טיסנקרופ כספק יחיד. תמוהות בעיניי הנסיבות לשינוי זה, שאיננו קשור לצורך המבצעי כפי שהוגדר, ואפשר והוא נובע משיקולים אחרים - שאינם ידועים לי. מדובר בפעולה חריגה, בלתי סבירה וספק אם בסמכותו של ראש ממשלה לקבל לבדו החלטה כזו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לפרסומים בדף הפייסבוק שלו: "מעולם לא נעשה שימוש פוליטי כה בוטה בצה״ל ובמערכת הביטחון כפי שנעשה על ידי גנץ והשמאל בניסיונותיהם הנואשים למחזר את פרשת הפייק-צוללות. 

אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלראש הממשלה נתניהו אין שום קשר לעניין, גנץ מינה ועדה פוליטית תפורה, בראשות מי שאמר רק לפני שנה ש'ראש הממשלה צריך להתפטר'. כל אחד מבין שגנץ והשמאל ממחזרים את פרשת הפייק-צוללות רק כדי לקושש קולות בסקרים. מצער שהם מוכנים לעשות שימוש פוליטי חסר תקדים בצה״ל כחלק מקמפיין הבחירות שלהם". 

6 עובדות שמרסקות את פרשת ״פייק-צוללות״ שהשמאל מנסה להסתיר מכם! ** מעולם לא נעשה שימוש פוליטי כה בוטה בצה״ל ובמערכת...

Posted by ‎Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו‎ on Thursday, November 26, 2020