"אז אתה תעשה את הקניות ממי, אני כבר אכין את האוכל וצריך רק לדאוג לשני כסאות מהשכנים". כך מצאתי עצמי ביום חמישי בערב מתחילה לתקתק ארוחת ערב משפחתית לעשרה אנשים.חושבת איך לארגן תפריט, לחשוב על מפות המתאימות לסידור פרחים ולחשוב איך אני מספיקה להעלים את הררי הכביסה מהסלון.

רק כדי להבין שנייה את המאורע: אני מעולה בלאכול, גם את הראש. הקורונה גרמה לי לעשות להטוטים במטבח, חלקם מוצלחים, חלקם פחות. ההזדמנויות שלי בהיותי מארחת הסתכמו בבופה ארוחת בוקר, שגם את חלקו הזמנתי מראש במיטב כספי, שהרי מדוע להסתכן בכאבי בטן לאורחים, אם אפשר להשקיע מניותיי ברולדין/ קפולסקי/ כל מאפייה מנחמת אחרת.

אי לכך ובהתאם לזאת, היו לי חששות גדולים מכך שאני, כן אני הולכת להאכיל עשרה פיות. שהרי טרום הזוגיות, כגרושה פלוס ילד אירחתי ארוחות מצומצמות. יתרה מזו, רוב הפעמים הוזמנתי למשפחה ולחברים שפינקו אותי במיטב הכיבודים כבחצר הסולטן (כן, גם סבא רבה שלי היה חבר של המלך). כיוון שצלחתי את המאורע בהצלחה יתרה חשוב לי להעלות על הכתב תובנות.

אז להלן המדריך למארחת המתחילה:

ראשית- נשימה עמוקה וסקירה של המנות שאת רוצה להכין. התחלת הבישולים ביום חמישי, כדי שלא יהיה לילה לבן וניסויים קולינריים במטבח שנעשים עד שישי בבוקר. הכוונה בניסויים קולינריים הם לדג ברוטב מרוקאי,כשאת בעצם טבעונית, או אורז משולב חיטה, כאשר כל חייך אכלת מנה חמה.

סידור וניקיון הבית- בואי, אין לך עוזרת בית, את לא באמת הולכת לקרצף את הבית שגם ככה הולך להתלכלך בטירוף. ניקיון במגבוני רצפה, העברת הכביסה למרפסת (כן, גם בחל"ת אין זמן לקפל), סידור במיטה בצורה סבירה ועליה פשוט לשים את כל הבגדים שמדדת/ חשבת למסור / חשבת ללבוש. בגדול בבית צריכה להיות אווירה. אף אחד לא יבדוק אם עשית מסילות בתריסים. קצת ריח טוב, מוזיקה, פרחים ומפה תואמת. וכמובן ריח בישולים. כל דבר שהוא אינו טייק וואי ואת אשכרה קראת מתכונים אודותיו, משל היו רומן סוער.

ואגב בישולים- השיטה המנצחת שעליה בא לי לרשום פטנט. פשוט לשים את כל המנות על השולחן (לא כולל קינוחים), יחסוך לך הליכה, קימה, חימום, שכחה של מזון, היזכרות בכך ששכחת וחוזר חלילה. ואת אשכרה יכולה לאכול ברצף.  לא חשתי מעולם כזה חיבור לתנור.

נקודה נוספת ישובה לא פחות- אחרי שאת רותמת את באי הבית למשימה הכה חשובה הזו, והם מסייעים בעריכת השולחן ובסדר ובניקיון, את יכולה להכניס את עצמך לאווירה ולשתות כוס יין לרוויה. אגב, מוטיב היין וכל משקה שיכר יקליל את האווירה ויגרום לך לחיוכי נוטפי אושר לכל עבר.

דבר חשוב נוסף- טלוויזיה היא מסיח דעת מעולה, המאפשר לכולם להתגבש סביב נושא אחד ולדון בו, דוגמת נסיעתו של דני קושמרו לדובאי . מעבר לכך,- יש בכך יסוד תכנון חופשה לעתיד.

בקיצור, כשהמשפחה המהממת שלי עמדה ללכת, עמדתי להכריז על מסיבת פיג'מות, כי היה לי כל כך כיף ורציתי שהם יישארו לארוחת בוקר. מי אמר לאתגר את עצמי? הארוחה הבאה- עשרים אנשים. הלכתי לחפש כסאות.