סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה היום (שישי) כי האקרים מקוריאה הצפונית ניסו לפרוץ למערכת של החברה הבריטית שמפתחת בימים אלו חיסון לקורונה, "אסטרזנקה".

על פי הדיווח, ההאקרים התחזו למגייסי עבודה ברשתות "Linkedin" ו-"WhatsApp". הם פנו עם הצעות עבודה מזויפות לעובדים בחברה, באמצעות הודעות בצירוף מסמכים נגועים שדרכם ניתן היה לקבל את הגישה למערכת של החברה. ההאקרים הצליחו ללכוד ברשתם קורבנות, כולל כמה מצוות המפתחים של החיסון, אך לא הצליחו לבצע את זממם.  

החברה הבריטית סירבה להגיב בעניין, כמו גם צוות המשימה של קוריאה הצפונית באו"ם שטרם מסרו תגובתם בעניין. הממשל הצפון קוריאני הכחיש בעבר שימוש במתקפות סייבר, אך לא נוצר עמם קשר ישיר בנושא. 

חיסון חברת מודרנה לקורונה (קרדיט: רויטרס)

בתוך כך, ברשת "רויטרס" דווח בנוסף כי סוכנות המודיעין של קוריאה הדרומית סיכלה ניסיונות מצד קוריאה הצפונית לפרוץ לחברות דרום קוריאניות המפתחות חיסונים לנגיף הקורונה. הא קיונג, חבר ועדת המודיעין הפרלמנטרית, אמר לאחר תדרוך של שירות המודיעין הלאומי (NIS) כי הסוכנות לא ציינה כמה ניסיונות היו ואילו אנשים סומנו כמטרה, אך הוסיף כי לא נגרם נזק כתוצאה מניסיונות הפריצה.

הדיווח מגיע אחרי שבתחילת החודש הודיעה חברת "מייקרוסופט" כי האקרים שעובדים עבור ממשלות רוסיה וקוריאה הצפונית ניסו לפרוץ לרשתות של שבע חברות תרופות וחוקרי חיסונים בקנדה, צרפת, הודו, קוריאה הדרומית וארצות הברית.

יצוין כי התדרוכים של שירות המודיעין הלאומי הנערכים בדלתיים סגורות ומנתחים מודיעין, מספקים גישה ציבורית נדירה למידע.

לדברי קיונג, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נקט בפעולה "בלתי סבירה" לאור "פרנויה", על רקע התפשטות מגפת הקורונה בארצו. בעקבות כך אסר המנהיג על דיג וייצור מלח במדינה מחשש לזיהום, וסירב לקבל ייבוא של אורז מסין. "הוא הביע כעס וסימנים של לחץ, ונותן יותר ויותר פקודות לא הגיוניות", אמר קיונג על קים בשיחה עם כתבים.