תנועות המחאה ׳הדגלים השחורים׳ ו׳חקירה עכשיו׳ יצאו היום (שבת) במפגן של שיירות רכבים נושאות דגמי צוללות בקריאה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת כלי השייט והצוללות, שהיא לדבריהם "פרשת השחיתות הביטחונית החמורה מקום המדינה". השיירה חלפה בקיסריה, שם נשאו דברים אלוף (מיל') עמירם לוין, ראש השב"כ לשעבר עמי איילון ותא"ל מיל גיורא ענבר.

שיירת הצוללות, קרדיט הדגלים השחורים

לוין תקף בדבריו בתחילת האירוע את שר הביטחון גנץ: "אחרי שמי שמכר וממשיך למכור לנו את סיסמתו 'ישראל לפני הכל' שוב מתרפס ושם את ביבי ואת עצמו לפני הכל, כאשר הקים ועדת דמה, נטולת סמכויות, ועדה שמראש מנועה מלחקור את מכירת הצוללות למצרים. מנועה מהיכולת החוקית לזמן עדים מהדרג המדיני".

הוא פנה לגנץ ואמר: "אתה שמת את ישראל אחרי הכל, שר הביטחון- זאת בושה. ולביבי אני אומר: שחיתות ועסקאות מושחתות, היו ועוד תהינה לצערי, אבל מניעת חקירה איננה רק פחדנות. מניעת חקירה וחקירה של עסקאות הצוללות והספינות הופכת אותנו ממדינה שיש בה שחיתות למדינה מושחתת, מונהגת על ידי שלטון מושחת, לזה אנו לא נסכים ובשביל זה אנחנו כאן ועל זה אנחנו נלחמים".

איילון אמר כי "אישור מכירת צוללות מתקדמות למצריים, תוך הסתרת ההחלטה ממפקד חיל הים, מרמטכ"ל, משר ביטחון, היא פגיעה חמורה בביטחון מדינת ישראל".הוא המשיך ותקף את נתניהו: "אתה הפכת לסכנה לביטחונה של ישראל.  אישור מכירת צוללות מתקדמות למצריים, תוך הסתרת ההחלטה ממפקד חיל הים, מרמטכ"ל, משר ביטחון, היא פגיעה חמורה בביטחון מדינת ישראל. זה לא טוהר מידות, זה פגיעה בביטחון המדינה". 

שיירת הצוללות (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
שיירת הצוללות (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

לדבריו, "אישור מכירת 35-F תוך הסתרת ההחלטה ממפקד חיל האוויר, מרמטכ"ל ושר ביטחון, הוא פגיעה חמורה בביטחון המדינה. הדרך בה אתה מנהל את מדיניות החוץ, את הכלכלה, את משבר הקורונה תוך העדפת השיקול האישי הפוליטי על כל שיקול ממלכתי, שרואה את טובת אזרחי מדינת ישראל לנגד עיניו, היא פגיעה בביטחון מדינת ישראל".

תא"ל במיל גיורא ענבר אמר: "אין מחילה על אי הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור ללא חת ומשוא פנים את הפגיעה והנזק שגרמתם לביטחון ישראל. על הפגיעה הזאת בביטחון המדינה, אנחנו לוחמות ולחומים, מפקדות ומפקדים, אזרחיות ואזרחים- איבדנו את כל האמון בכם. לא נשקוט ולא נחדל עד שתלך".

הפגנת הדגלים השחורים מול הקרייה בת''א (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)
הפגנת הדגלים השחורים מול הקרייה בת''א (צילום: דוברות מחאת הדגלים השחורים)

כמו כן, זוהי השבת ה-23 ברציפות שתנועת הדגלים השחורים מקיימת הפגנות נרחבות כנגד נתניהו. רבבות צפויים לצאת היום לצמתים, לגשרים, לשכונות ובהמשך הערב להגיע למוקדי ההפגנה המרכזיים בקיסריה ובבלפור.

מהדגלים השחורים נמסר: "עוד שבוע נוראי עבר על עם ישראל. עוד שבוע בו נתניהו מרסק את הכלכלה ונכשל בטיפול בקורונה, אבל שובר שיאים חדשים של הסתה ושיסוי נגד אזרחי המדינה. לאזרחי ואזרחיות המדינה מגיעה תקווה ואחדות, וממשלה שמעבירה תקציב ועובדת עבור האזרחים והאזרחיות. רבבות האזרחים שממשיכים לצאת גם בתנאי מזג האוויר הקשים מראים עד כמה לאזרחים והאזרחיות נמאס מהשלטון".

כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

בכיכר רבין נערכת הפגנה של התנועה לאיכות השלטון בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות. בהפגנה ינאמו יו״ר התנועה עו״ד ד״ר אליעד שרגא והפעילה החברתית עו״ד ניצן כהנא, ותופיע הזמרת קורין אלאל.