מקורביו של שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמרו הערב (שבת) כי הוא רואה את בחומרה את העומס שנרשם החל מאמש בקניונים בעקבות פתיחתם, ולכן הנחה לקיים הערב דיון מקצועי בנושא. "אם המצב לא ישתנה באופן קיצוני ומיידי, יצטרכו לשקול גם סגירה מיידית. היה מצופה מבעלי הקניונים לנהוג באחריות ולהקפיד על כל ההנחיות של משרד הבריאות. מה שעשו בשישי היתה ירייה עצמית ברגל", הוסיפו המקורבים.

יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, שחר תורג'מן, מסר לאדלשטיין בתגובה: "אם לשר הבריאות חשוב לא ליצור צפיפות ועומסים, כמו שנראו בפיילוט שהוא המציא, עליו לפעול כמו כל שרי הבריאות במדינות העולם המערבי. עליו לפתוח מיד את כל המסחר כדי לפזר את הציבור ולאפשר כניסת לקוחות לחנויות ביחס לגודלן. זה הזמן לפתוח בשבוע הקרוב את החנויות מ-8:00 בבוקר ועד חצות. צעדים אלו יסייעו בפיזור העומסים שיוצרים התקהלויות מיותרות".

פתיחה מחודשת של קניון עזריאלי איילון (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, אמרה הערב ראש אגף בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, בראיון לחדשות 13 כי במשרד מביטים בנתוני התחלואה בדאגה, אך לא מתוכנן כרגע סגר בחג החנוכה.

"מקדם ההדבקה הוא 1.15, זה משמעותי ויש עלייה. אמרנו שאפשר לפתוח כל עוד מקדם ההדבקה הוא מתחת ל-0.8. אם זה בין 0.8 -1 אז עוד אפשר לבדוק, אבל בטח לא ב-1.15. פותחים חינוך, אז לא פותחים שווקים, אין גם וגם. שני השלבים הראשונים עברו בשלום, ובשלב השלישי התוכנית קצת יצאה משליטה. יש קושי לציבור להחזיק עוד קצת מעמד", אמרה.

"אנחנו מבקשים להפוך את המפגשים ללא אקראיים. כלומר, לתת QR קוד בכניסה, וכל אדם שנכנס נדע איפה הוא היה אם הוא נדבק. אנחנו לא מתכננים סגר שלישי, אבל מסתכלים על הנתונים בדאגה. אם אתה נכנס לקניון ורואה מאות אנשים - זה לא מצב טוב", הוסיפה.