למרות משבר הקורונה והנזק האדיר שנגרם למשק בשנה החולפת, מאות אלפי ישראלים הסתערו בשקיקה על החנויות, בעיקר המקוונות, במהלך יום השישי האחרון – בלאק פריידי. מסיכום נתוני הוצאות הישראלים בכרטיסי האשראי עולה כי הרכישות ביום שישי הסתכמו ב־720 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת אשתקד. את הניתוח ביצעה חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), שמפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי האשראי.

על פי הנתונים, העסקאות בוצעו בין השעות 9:00־15:00. בשעות אלה בבלאק פריידי ב־2019 הסתכמו הרכישות בסכום של 760 מיליון שקל וב־2018 ב־660 מיליון שקל. אחד הנתונים המעניינים מגלים כי הדקה העמוסה ביותר במהלך יום הקניות שלשום נרשמה ב־12:12, שבמהלכה עברו יותר מ־11,400 עסקאות בסכום של כ־4 מיליון שקל. בשנה שעברה נרשמה בשיא יום הקניות כמות של 12,500 עסקאות בדקה.

עוד עולה מסיכום הנתונים כי כ־50% מהעסקאות בכרטיסי אשראי התבצעו במסופים עם טכנולוגיית EMV, שבמסגרתה ניתן לבצע עסקאות עם הקשת קוד סודי.

בנושא נוסף: רשת החשמל והאלקטרוניקה א.ל.מ דיווחו על שיא מכירות שנרשם בבלאק פריידי עם גידול של 165% בהשוואה לשנה קודמת. בסניפים רבים של החברה נצפו תורים ארוכים, כאשר ב־11 נרשמה שעת השיא, עם 1,200 עסקאות שנעשו בשעה אחת באתר ובסניפי הרשת.

בסניף א.ל.מ בבאר שבע בוצעה עסקת שיא ללקוח בודד, שרכש מוצרים בעלות של יותר מ־70 אלף שקל. עוד נמסר כי ארבעת המוצרים הנמכרים ביותר הם מסכי טלוויזיה בגודל 65 אינץ' ומעלה, מקררים, שואבי אבק דייסון ומייבשי כביסה.